Spring naar bijdragen

koppeling CJ V8


Recommended Posts

De koppeling van mijn 304 cj7 grijpt laat aan,

is het mogelijk deze te stellen of word het tijd voor een nieuwe ?

Hij zit er nog niet te gek lang in, dus raar dat hij nu hoger aangrijpt dan eerst.

Enig idee of dit te stellen is >?

mvg

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij m'n jeep zit er onder waar je koppeling zit... een soort stangetje..., vlak bij het rubber.. die kan je opdraaien of afdraaien met een moer.. daarmee kan een klein beetje stellen.

Ik kon in een evenement niet meer schakelen omdat m'n koppeling op was... heb hem zo kunnen stellen zodat ik in ieder geval naar huis kon gaan!

Heb me laten vertellen dat een koppeling ongeveer 75.000 km mee kan gaan met weggebruik!

Maar moet eerlijk zeggen dat m'n Jeep door de vorige eigenaar aardig zelfstandig onder handen is gekomen... Dus weet niet of dit origineel is.

Maar je kan in iedergaval even kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi rob/oscar,

het stel mechanisme wat je noemt is origineel, hiermee stel je de vrije slag van de koppelling in.

eerst de kleine moer ( jamnut ) los maken en daarna kan je met de grote moer ( adjuster ) de vrije slag instellen van de koppeling, daarna weer de jamnut vastzetten.

je hebt aleen weinig ruimte om te werken, heb er een aardige brandplek op mijn onderarm aan over gehouden dus pas op met een warme motor/uitlaat.:blink:

vrije slag volgens Haynes:

1973-1975 1/2 -3/4 inch

1976-1977 3/4 -1 inch

1978-1986 1-1 1/4 inch

succes Dan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...