Spring naar bijdragen

Motor Valt Weer Uit


Recommended Posts

Dag mede jeeprijders,

Al eerder had ik op het forum een topic met de titel motor valt uit.

Toen heb ik de TPS sensor doorgemeten maar de waarde die de meter aangaf was goed. Het leek er even op dat het probleem zichzelf had opgelost maar nee dus. Het probleem is terug IN ERGERE VORM. Van de week ben ik stilgevallen op de A15 en was de auto niet meer aan de gang te krijgen. Afslepen dus. Gelukkig werk ik zelf bij een autobedrijf die een oprijwagen hebben dus was ik snel weer in dodewaard. 2 uur later heb ik geprobeerd de auto te starten en dat lukte, sleutel omdraaien en hij liep. Tijdens het rijden naar huis (auto stond bij mijn werk) viel de motor weer uit maar tijdens het uitrollen sloeg deze weer aan. De volgende dag heb ik gebeld met BenS autoparts in Tiel en die adviseerde mij om het alarm en de startblokkering eraf te halen. Een collega van mij is monteur dus die het alarm en de startblokkering ervanaf gehaald. Probleem opgelost ?? NEE ;)

Gisteren heb ik de foutcodes van de auto uitgelezen en geeft het engine check lampie code 11 aan (iets van een storing tussen de PCM en de verdeler.) Dus weer even met BenS gebeld en die zeiden dat het een sensor zou kunnen zijn die in de stroomverdeler zit. A.S. donderdag gaat de auto naar BenS die mogen het probleem nu gaan zoeken en hopelijk maken.

Misschien weet een van jullie meer over die storingscode 11 of wat het probleem kan zijn. ik hoor het graag.

Groeten Hans :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb hetzelfde bij mijn XJ gehad. Bleek slecht contact op de zgn ballast weerstand. (En dan doet de benzinepomp het niet meer)

Bij de XJ zit de weerstand in de motorruimte, links tegen de wielkast kant (dus aan de bestuurderskant). Remedie: contactjes opschuren.

Wie weet...

RobB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmiddag jeeprijders.

Het grote wonder is geschied. De auto start weer en slaat niet meer af. :)

Vanmorgen is de auto bij BenS geweest en ze hebben de krukassensor vervangen. die sensor had ook temaken met soringscode 11. Ik hoop dat het probleem nu weg is en niet meer terugkomt.

Groeten Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...