Spring naar bijdragen

Autogas opties


Recommended Posts

De benzine kosten en dampen (ondanks acethon) stijgen me af en toe naar het hoofd en zit toch net iets harder over autogas te denken.

Probleem is alleen de leeftijd van de auto ('94 en 230.000 Km) Ik ga er vanuit dat ik nog 2 a 3 jaar met deze rij. Daarna wil ik evt. een GC 98'er kopen. Is het mogelijk om zonder al te veel kosten de gas instalatie over te bouwen naar de nieuwere Jeep? Het is natuurlijk met 3 jaar al rendabel maar ik kijk graag wat verder.

Iemand ervaring hiermee? En is het sowiezo wel OK met de kleppen e.d.? Hij loopt verder als een zonnetje en is in tiptop conditie.

Wat is maximale tank inhoud van onderbouw gas? Moet nl. wel iets benzine overhouden voor in het buitenland.

Thanks

Ardy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hmmmmm, lastig

volgens mij kan in een 94er een G2 instalatie en in een 96er en nieuwer een G3, en van G3 heb je meer belasting voordeel

de kleppen zullen het niet leuk gaan vinden, is dus een post om rekening mee te houden (las ergens op forum een €1000,- ??) + aanschaf van gasinstalatie (staat ook ergens op forum €2200,-??)

ik zou dat geld in de zak houden en dan maar even doorrijden zo, en rustig opzoek naar een GC op gas met een G3 instalatie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hmmmmm, lastig

volgens mij kan in een 94er een G2 instalatie en in een 96er en nieuwer een G3, en van G3 heb je meer belasting voordeel

de kleppen zullen het niet leuk gaan vinden, is dus een post om rekening mee te houden (las ergens op forum een €1000,- ??) + aanschaf van gasinstalatie (staat ook ergens op forum €2200,-??)

ik zou dat geld in de zak houden en dan maar even doorrijden zo, en rustig opzoek naar een GC op gas met een G3 instalatie

Helemaal gelijk Beest , nog FF doorrijden ,of niet ,en dan dat geld op een jongere bijleggen en zoeken naar een met LPG er al in , wagen heeft ook al veel km,s en als kleppen kapot gaan is winst(??????????) ook weg als die er al is wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ik heb in september 2004 een Prins G3 laten in bouwen in mijn GC4.0 uit 2000 bij 130.000km.

Helaas was toen en volgens mij nu nog steeds niet een VSI (directe inspuiting) voor deze motor leverbaar.

Dus installatie met verdamper. Ringtank van 75 liter (60 netto) op de plaats van het reservewiel.

Mijn ervaringen:

positief: profiteren van de lage LPGprijs (let op: er zit soms 15 cent verschil tussen diverse pompen op dezelfde dag)

met mijn 30K per jaar binnen 1 jaar terugverdiend

motor loopt mooier

met volle benzinetank plus de 60 liter gas kom je erg ver zonder te tanken

schone uitlaatgassen (dus geen gezeik over vieze asobakken)

negatief: minder vermogen (geen directe inspuiting) dus trager en lagere top (in NL geen probleem)

50% hogere houdersschapsbelasting

op gas echt 20% onzuiniger dus 1 op 5 a 1op5,5

reservewiel thuis laten / spuitbus gebruiken bij lekrijden

twee weken geleden was de verdamper gaan lekken(50.000km gebruikt) en sloeg de motor steeds af. dit is onder garantie vervangen vorige week. netjes. en hij doet het weer prima op gas

mvg

hwp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...