Bstyle Geplaatst April 5, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2014 Beste Forumleden, Vorige week heb ik een Commander 3.0 crd uit 2006 gekocht! Een super auto maar er zitten helaas nog 3 (hopelijk kleine) storingen in. Wie kan mij over onderstaande de oplossing vertellen? Ben zelf vrij handig en heb geen zin om hem direct naar de garage te brengen.. - in de display staat "spare pressure low", melding is constant maar voor mijn gevoel rijd hij niet anders?? -pdc heeft service nodig, systeem werkt niet helaas. Uitlezen dmv autocom helpt mij ook niet verder.. -motormanagement lampje brand, met uitlezen geeft hij aan "dieseldeeltjesfilter verstopt" Ik hoop op een nuttig advies, BVD Gr. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst April 5, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2014 Is die spare pressure niet de druk van het reservewiel ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bstyle Geplaatst April 5, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2014 Daar hoopte ik ook op ja Reservewiel is op spanning, maar melding nog constant aanwezig.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst April 6, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2014 Toch is dat de oorzaak hoor. Laat hem eens zakken, en laat hem lucht lossen tot ongeveer 1 bar. Dan opnieuw op druk blazen tot de spanning die het boekje voorschrijft. Als je dan een aantal km gaat rijden moet de melding weg gaan. De sensor kan ook defect zijn natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bstyle Geplaatst April 6, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2014 Gedaan, nu hopen dat de melding verdwijnt! Toevallig ook nog een oplossing voor de niet werkende pdc? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst April 6, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2014 dieseldeeltjes filter is je roet filter, die moet warm worden om zichzelf schoon te maken( branden) als je te veel korte afstanden rijdt wordt die niet heet genoeg om de roetdeeeltjes te verbranden en verstopt ie, het zou kunnen helpen om er eens een lange afstand mee te rijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sickboy Geplaatst April 6, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2014 ga de snel weg op voor de probleem van je roetfilter op te lossen, had de zelfde probleem met en vw crafter. zoals just a jeeper zij moet op temp komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst April 6, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2014 (bewerkt) Wat bedoel je met pdc ? Is dat de power distribution center ? Dit is de fusebox/relaybox die onder de motorkap zit. Of bedoel je de parking sensors ? Maar ik snap niet goed je probleem, leg eens wat meer uit... April 6, 2014 bewerkt door fransdemers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theeuws Geplaatst April 6, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2014 Pdc:zijn de parkeersensoren (park distance control). Waarschijnlijk hebben ze de knop ingedrukt (midden dashbord onderaan) omdat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst April 6, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2014 Ja, waarschijnlijk bedoelt de topicstarter de sensoren. Misschien de sensoren eens uit de bumper halen, en kijken of ze niet onder de natte smurrie zitten of gecorrodeerde aansluitingen hebben ? Anders een aftermarket chineesje erin ? Ik vermoed dat ze bij Chrysler de goedkoopste ultrasone sensoren gebruiken ..., maar ik zou ze er eerst allemaal eens uithalen en controleren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bstyle Geplaatst April 9, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 9, 2014 (bewerkt) Update, low spare pressure is weg! Oorzaak was inderdaad te lage spanning. Na een stukje te rijden en paar keer starten ging de melding weg. Zal de snelweg even opgaan voor de roetfilter melding. Met pdc bedoel ik zoals boven al werd vernoemd park distance controle, goed idee om ze stuk voor stuk er uit de halen en controleren op corrosie oid. Zal mijn bevindingen in het weekend posten, dank voor alle reacties! April 9, 2014 bewerkt door Bstyle Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst April 10, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2014 Update, low spare pressure is weg! Oorzaak was inderdaad te lage spanning Zie je wel ! Al Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.