Spring naar bijdragen

Nieuwe Aankoop Commander, 3X Problemen


Recommended Posts

Beste Forumleden,

Vorige week heb ik een Commander 3.0 crd uit 2006 gekocht! Een super auto maar er zitten helaas nog 3 (hopelijk kleine) storingen in. Wie kan mij over onderstaande de oplossing vertellen? Ben zelf vrij handig en heb geen zin om hem direct naar de garage te brengen..

- in de display staat "spare pressure low", melding is constant maar voor mijn gevoel rijd hij niet anders??

-pdc heeft service nodig, systeem werkt niet helaas. Uitlezen dmv autocom helpt mij ook niet verder..

-motormanagement lampje brand, met uitlezen geeft hij aan "dieseldeeltjesfilter verstopt"

Ik hoop op een nuttig advies, BVD

Gr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch is dat de oorzaak hoor.

 

Laat hem eens zakken, en laat hem lucht lossen tot ongeveer 1 bar.  Dan opnieuw op druk blazen tot de spanning die het boekje voorschrijft.

 

Als je dan een aantal km gaat rijden moet de melding weg gaan.

 

De sensor kan ook defect zijn natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dieseldeeltjes filter is je roet filter, die moet warm worden om zichzelf schoon te maken( branden) als je te veel korte afstanden rijdt wordt die niet heet genoeg om de roetdeeeltjes te verbranden en verstopt ie, het zou kunnen helpen om er eens een lange afstand mee te rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, waarschijnlijk bedoelt de topicstarter de sensoren.

 

Misschien de sensoren eens uit de bumper halen, en kijken of ze niet onder de natte smurrie zitten of gecorrodeerde aansluitingen hebben ?

 

Anders een aftermarket chineesje erin ?  Ik vermoed dat ze bij Chrysler de goedkoopste ultrasone sensoren gebruiken ..., maar ik zou ze er eerst allemaal eens uithalen en controleren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Update, low spare pressure is weg! Oorzaak was inderdaad te lage spanning. Na een stukje te rijden en paar keer starten ging de melding weg.

Zal de snelweg even opgaan voor de roetfilter melding.

Met pdc bedoel ik zoals boven al werd vernoemd park distance controle, goed idee om ze stuk voor stuk er uit de halen en controleren op corrosie oid.

Zal mijn bevindingen in het weekend posten, dank voor alle reacties!

bewerkt door Bstyle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...