Spring naar bijdragen

Aankoopadvies


Recommended Posts

Hola jongens en meiden ongetwijfeld ook :)

Wij zijn Danny en Natasja respectievelijk 43 en 35 jong en willen graag gaan leren ploeteren in de modder :) We zijn een klein beetje gek en ik (Danny) ben eigenlijk nog bezig met het verder afbouwen van mijn DAX super 7 kitcar maar we willen ook in de natte/koudere maanden plezier hebben met auto's en dus willen we een lange wens in vervulling laten gaan en een Jeep kopen. Maar echt veel weten we nog niet. En al zeker niet wat de juiste en "verstandige" keuzes zijn die we dan moeten maken. Ik ben best een sleutelaar en heb de V8 voor mijn super seven zelf opgebouwd vanaf kaal blok en de rest van de auto ook verlast etc. Greedschap genoeg en geen vuile handen fobie maar wil liever rijden dan sleutelen. Zoals de meesten hier waarschijnlijk.

Nu zijn we volop aan het kijken en rondneuzen naar verschillende auto's en kijken vooralsnog alleen nog maar naar het cosmetische op de plaatjes haha. Een CJ spreekt ons wel aan maar dat is meer omdat we de kortere uitstraling leuker vinden in vergelijking met de Wranglers. Of is dit optisch bedrog door de verhogingen? Hoe dit tot uiting komt in gedrag van de auto etc. daar zou ik graag wat meer over willen weten. Nou zet ik dit mailtje in de CJ kant van de twee kampen maar probeer objectief een reactie te sturen ajb haha.

  • Wat zijn de voor en nadelen van een Wrangler ten opzichte van een CJ?
  • Wat zijn de verschillen in rijgedrag?
  • Kosten op de langere termijn heeft dit grote verschillen?
  • Onderhoudstechnisch welke van de twee is de meest sleutelarme optie. Uiteraard hangt dit af van het budget dat begrijp ik maar ervanuitgaande dat de twee ongeveer hetzelfde hebben gekost.
  • Upgrades? Is de 1 of de ander duurder qua upgrades of mods?

Leuke clubs in de buurt van Nieuwlande ( Vlak onder Hoogeveen) want leuk modderen met elkaar is wel iets waar we ons dan ook graag mee bezig gaan houden.

Een hoop vragen voor iemand die nog geen bijdrage heeft kunnen leveren maar ik hoop dat jullie ons vast op weg kunnen helpen.

Alvast bedank en aangenaam kennis te maken

Danny en Natasja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de cj is wegenbelasting vrij en kost ongeveer 70 euro verzekering per jaar werden gebouwt tot 86 wrangler na 86 dus oficieel niet wegenbelasting vrij

wrangler heeft tot 89 zelfde blok met carbruteur en daar na injectie maar weet het bj niet precies van die injectie

vind persoonlijk de rondingen van de cj mooier als de 4 kante wrangler

onderdelen zijn nagenoeg overal te koop en rond de zelfde prijs scheelt niet veel

een opgehoogt ding rijd altijd minder als een standaard auto zo ook voor de wrangler

en een jeep koop je niet die bouw je wand als je hem koopt verander je toch ongemerkt heel veel naar je eigen smaak en terein vaardig heden

4x4 twente zit ook in de buurt geloof ik en spullen en techniese info kun je bij nico halen in wommels www.jeepparts.nl

hoop dat je hier wat aan hebt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie Gympie1 (uhm ..waarom gympies als je een terreinwagen hebt?)

Nou ben ik zoals je misschien al een beetje uit mijn eerste berichtje heb begrepen een V8 man. Is dit bij beide goed in te bouwen?

Zijn ze ook standaard gebouwd met V8?

Over de transmissie - Ik zie automaten en handgeschakelde bakken staan. Wat rijd prettiger?

Mij lijkt handschakeling handiger maar dat kan ik als tot nu toe weggebruiker helemaal mis hebben natuurlijk... Hoewel je niet zo heel veel zult schakelen op ruw terrein. Of heb ik dit ook weer mis?

Nog een hoop te leren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...