Spring naar bijdragen

Kruisjes Voor Tj


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik wil de kruisjes op mijn TJ vervangen. Nog niet eerder gedaan dus voor de zekerheid: zijn dit (de) goede? Of hebben jullie tips voor andere (sterkere, betere?) kruisjes?

http://www.ebay.de/itm/Kreuzgelenk-Schrauben-Jeep-TJ-Bj-96-02-/370619556550?pt=DE_Autoteile&hash=item564aa5a2c6

Thanks,

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Martin,

Dat zijn goedkope, wil niet zeggen dat ze niet goed zijn maar als je ze naast elkaar houdt (goedkope en spicer)

zie je toch wel verschillen. Monteer zelf alleen spicer in de aandrijfas 5-153x en de steekas 5-760x

Zijn wel iets duurder.. voor prijzen even bellen of mailen (ook voor nederlands talige montage/installatie tips.

Nico

www.jeepparts.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt mij een kruisje voor je aandrijfas.

Waarom wil je ze vervangen ?

Preventief (ik heb ze nog nooit vervangen dus geen idee hoe oud de huidige kruisjes al zijn), en dan heb ik meteen een reservesetje mocht ik iets breken in terrein (heb nu nooit reserve bij me, maar begrijp dat kruisjes het toch nog wel eens willen begeven en erg handig zijn om reserve bij je te hebben). Daarnaast maakt de auto wat geluiden en trilt er soms het e.e.a. wat mogelijk ook door de kruisjes komt als ik oudere discussies hier op het forum lees. Dus misschien dat ik er meteen wat dingen mee verhelp, zou mooi meegenomen zijn.

Groeten,

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Heb net de rechterzijde aan de steekas van mijn TJ 2002 vervangen die zijn +/- 30mm dik en die van de aandrijfas zijn enkele mm dunner maar dat is zelfs voor een pro soms moeilijke te zien let dus goed op het partnummer. Onderdeel origineel Jeep/Chrysler kostte in Duitsland 134 Euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...