Spring naar bijdragen

As Stuurpomp Gebroken


Recommended Posts

In Wamel is de as van mijn stuurpomp afgebroken.

Ik heb begrepen dat dit alleen zou kunnen als de druk in de pomp te hoog wordt, mensen hier meer ervaring hiermee?

De pomp is van AGR en net een half jaar oud.

Enige idee om te voorkomen dat dit weer gebeurd, en een verklaring waardoor het gebeurd misschien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens AGR kan het geen productie probleem zijn. Probleem moet zijn ontstaan door teveel druk in het reservoir. standaard zou deze druk 1500 psi zijn, en om de as te laten breken zou dit meer als 3500 psi geweest moeten zijn.

Mijn 1e gedachte zou inderdaad ook zijn dat het een productie probleem moet zijn. Zeker omdat hij nog helemaal geen uren gedraaid heeft en zo jong is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de pomp van de auto verwijderd. De as blijkt niet afgebroken, maar de snapring die de as in de pomp vast moet houden blijkt los geschoten.

Ik zit nu te twijfelen of ik eea gewoon weer in elkaar zal zetten en die ring iets dichter zal knijpen, of dat ik toch voor de zekerheid maar een nieuwe ring erin zal zetten om de as vast te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...