Spring naar bijdragen

Digitale Routebestanden Uitwisselen


The Kick
 Share

Recommended Posts

Digitaal routes uitzetten is een leuke maar ook een zeer tijdrovende bezigheid, zeker als je al die kleine weggetjes en onverharde paden in de routes op wilt nemen.

Ik heb echter gemerkt dat er zich een "probleem" voordoet, als deze routebestanden door anderen gebruikt worden.

Omdat de verschillende navigatie-systemen niet allemaal dezelfde kaarten gebruiken, zal het niet altijd mogelijk zijn om alle delen van een geplande route via de co

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gebruik van door anderen gemaakte routes, is best wel te doen als je deze aanpast aan de kaart die jezelf gebruikt.

Zelf heb ik al een aantal van die routes bewerkt om met mijn navigatie te kunnen rijden.

Dat kan door een complete route te downloaden of alle opgegeven co

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Ik doe het anders.

Ik heb op mijn iphone de app "GPS Kit Free".

Hiermee kun je je positie laten tracken.

vervolgens exporteer je je trackpunten in een KML-file via de email.

Deze kml-file pas ik aan in www.gpscoordinaten.nl.

Hier kun je overtollige punt er met de filter functie (50m, 10graden) er erg makkelijk uitgooien.

Daarnaast kun je makkelijk aanpassen.

Vervolgens maak ik hier weer een nieuw kml file aan.

Daarna import ik deze als "kaarten maken" in "mijn plaatsen" in google maps (je moet wel een account google hebben).

Opladen maar en openbaar maken.

Vervolgens kan ik in de auto met googlemaps op mijn iphone (met oplaadkabel :whistle:) de route zo weer volgen en hij is natuurlijk gedeeld met anderen !

Een voorbeeld:

https://maps.google....9e0cf3273&msa=0

Wat vinden jullie hiervan ?

Inderdaad moet je voor het rijden van een route wel internettoegang hebben.

Al hoewel je in de app "GPS free kit" ook kaarten lokaal kan zetten en die rijden (die moet ik nog uitproberen). Dan zou je geen internettoegang nodig hebben (bv buitenland).

bewerkt door hkrant
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...