Spring naar bijdragen

Carter Ontluchting


Recommended Posts

Hoi Allemaal,

Ik heb denk ik een probleempje met mijn carterontluchting. Het volgende is er aan de hand, ik heb toch behoorlijk wat witte sludge/mayonaise in de oliedop van mij WJ met 4.7 motor. Ik was bang dat mijn koppakking kapot was, alleen verlies ik geen koelvloeistof . Wel hangen er veel heldere vochtdruppels aan de binnenkant van de dop voordat ik hem start.

Ik ben een kortenritten rijder dus ben op zondagen wat langere ritten gaan rijden van ong 80 km (veel snelweg), hiermee verhelp ik wel enigszins het probleem, de sludge verdwijnt denk ik omdat ik het vocht uit mijn motor wegdamp.

echter komt het na korte ritten al vlug weer terug. Het viel me ook op dat er rechtsboven onder de motorkap (van voren gezien) waar de zwarte koker en een soort van klep (vermoed ik zit) (buisje komt van het gasklephuis af) kort na het starten een geluid begint te maken, een soort van doek doek doek een vacuüm achtig aanzuig geluid. Kan dit er mee te maken hebben, ik heb namelijk geen idee hoe mijn carterontluchting in elkaar zit.

Ook vreemd is het af en toe hoger in toeren schommelen in neutraal.

Pfff wat een verhaal :P , ik hoop dat iemand mij helderheid kan geven.

Alvast bedankt,

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Allemaal,

Ik heb denk ik een probleempje met mijn carterontluchting. Het volgende is er aan de hand, ik heb toch behoorlijk wat witte sludge/mayonaise in de oliedop van mij WJ met 4.7 motor. Ik was bang dat mijn koppakking kapot was, alleen verlies ik geen koelvloeistof . Wel hangen er veel heldere vochtdruppels aan de binnenkant van de dop voordat ik hem start.

Ik ben een kortenritten rijder dus ben op zondagen wat langere ritten gaan rijden van ong 80 km (veel snelweg), hiermee verhelp ik wel enigszins het probleem, de sludge verdwijnt denk ik omdat ik het vocht uit mijn motor wegdamp.

echter komt het na korte ritten al vlug weer terug. Het viel me ook op dat er rechtsboven onder de motorkap (van voren gezien) waar de zwarte koker en een soort van klep (vermoed ik zit) (buisje komt van het gasklephuis af) kort na het starten een geluid begint te maken, een soort van doek doek doek een vacuüm achtig aanzuig geluid. Kan dit er mee te maken hebben, ik heb namelijk geen idee hoe mijn carterontluchting in elkaar zit.

Ook vreemd is het af en toe hoger in toeren schommelen in neutraal.

Pfff wat een verhaal :P , ik hoop dat iemand mij helderheid kan geven.

Alvast bedankt,

Rob

Ben inmiddels iets wijzer geworden, stom want ik heb toch eerst gezocht voordat ik hier post (ben namelijk in het Engels aan het googelen gegaan), hier wordt over een pcv valve gesproken die in de olievultrechter uitkomt, deze vormt vaak een probleem met de carteronluchting.

voor de Engelse:

Oil sludge appears to be a common problem with the 4.7 engine. It has been known to build up in no matter what the weight of the motor oil. Oil sludge is usually due to a faulty positive crankcase ventilation, or PCV, valve. Changing the PCV and switching to high-mileage oil will probably solve the problem, according to bobistheoilguy.com.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...