Spring naar bijdragen

Accu & Cherokee


Recommended Posts

Heb een Cherokee 2.8 CRD, waarin ooit een 480 A accu/60 Ah ingebouwd zat. Deze bleek veel te licht voor een diesel en is vervangen door een Varta Blue Dynamic 630 A/70 Ah.

Deze heeft het de afgelopen winter prima gedaan heeft, maar bij het starten houdt het niet over; hij start nooit mooi "direct".

Nu is recentelijk aangetoond dat de accu nog maar 300 A levert, terwijl dit toch minstens 350 A zou moeten zijn. 't Ding zit er nog geen jaar in.

Nu zie ik op de Varta site staan dat er voor dit model eigenlijk een Blue Dynamic 680 A/74 Ah in zou moeten, maar dit type is te groot voor de accuplaat: de huidige accu past er nog precies op, een groter model accu past niet meer.

Verder heeft een Jeep dealer me ooit al eens aangegeven dat er eigenlijk een 800 A/60 Ah in zou moeten.

Kortom, twee vragen:

1) welke accu"maat" is nu het beste?

2) waar vind ik een accu met de afmeting 278x175x190 (lxbxh) die toch meer vermogen heeft dan de huidige?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt eens kijken naar een Optima Redtop , heeft zeer veel startstroom ( 820 a)geloof ik, en is alleen een beetje hoger als normale accu.Hij doet het wel het best als hij goed geladen wordt, dus als je best lange afstanden rijdt. Dit is een AGM accu.

Mvgr. Martijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...