Spring naar bijdragen

Radiateur Vervangen


Recommended Posts

Nu zo'n 5 maanden trotste eigenaar van een WJ uit 2000 (4.7 V8) en al vaker op het forum gesnuffeld om me wat meer te verdiepen in m'n nieuwe hobby. Ik heb zelf geen technische achtergrond, maar zie dat een hoop mogelijk is met tips en adviezen van het forum. Ook een onderhoudsbeurt, inclusief diverse €€reparaties€€ bij de dealer doen je er toe zetten om toch zelf maar eens de handen uit de mouwen te steken en ach, dat maakt je hobby toch ook nog wat uitdagender.

Afgelopen vrijdag (weer) raak, geconstateerd dat nu de radiateur lek is, vervangen zal rond de € 750 (arbeid + radiateur) komen te liggen;

- Is dit iets waarvan toch aangeraden wordt om dit bij de jeep-dealer te laten doen;

- Heeft een "witte garage" deze kennis/kunde (kan me voorstellen dat dit wat scheelt);

- Kan ik dit zelf (heb geen speciaal gereeedschap ervoor liggen), of is dit iets wat door de vakman dient te gebeuren.

Alvast dank voor jullie kennis en ervaring!

Groet,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

radiateur vervangen is een makkelijke en vrij eenvoudig klusje. waarschijnlijk heb je een electrische ventilator en airco. met wat stekkertjes.

alles netjes labelen (mits nodig) en gewoon beginnen te schroeven. moet goed komen!!

kijk eens op www.ebay.de onder " wasserkuhler jeep " en je krijgt je radiateur waarschijnlijk voor de helft van de prijs van hier in nederland.

ik heb vorige week nog een radiateur voor mijn jeep wrangler gekocht. nieuw voor 159,- plus 15 euro verzenden.

toch de moeite om even te gaan kijken.

veel succes !

groeten paul

milsbeek

bewerkt door paulv
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...