Spring naar bijdragen

Kachel Motor Testen Cj7


CJ-7 PEET
 Share

Recommended Posts

beste jeepers

de aanjager van de verwarming doet het niet meer ,brrrrrrrrrrrrrr .

heb de weerstand eruit gehaald en er was een veertje van gebroken en andere nog redelijk.

dus dat was de oorzaak waarom hij het niet meer doet , maar nu is mijn vraag .......... is er een andere manier om de blower toch aan het draaien te krijgen , door hem op een of andere manier door te lussen zonder die weerstand ?????

ik heb al een brug geprobeert op de stekker die vanaf de schakelaar naar de weerstand gaat , maar dat werkt niet , terwijl ik wel spanning meet op de stekker .

hou kan ik die motor testen want ik zie nerges doe draden uitkomen van de blower motor ????

wie kan mij helpen zodat het toch warmer word in de cj.

grtz peet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beste jeepers

de aanjager van de verwarming doet het niet meer ,brrrrrrrrrrrrrr .

heb de weerstand eruit gehaald en er was een veertje van gebroken en andere nog redelijk.

dus dat was de oorzaak waarom hij het niet meer doet , maar nu is mijn vraag .......... is er een andere manier om de blower toch aan het draaien te krijgen , door hem op een of andere manier door te lussen zonder die weerstand ?????

ik heb al een brug geprobeert op de stekker die vanaf de schakelaar naar de weerstand gaat , maar dat werkt niet , terwijl ik wel spanning meet op de stekker .

hou kan ik die motor testen want ik zie nerges doe draden uitkomen van de blower motor ????

wie kan mij helpen zodat het toch warmer word in de cj.

grtz peet

Peet,

Ik voel met je mee met deze temperaturen. Volgens mij moet de moter gaan draaien als je er direkt spanning op zet. Heb zelf problemen gehad met de stekkerverbinding naar de kacher; misschien ff checken. Draait de echt niet, of zit de fan los op het asje?

succes, Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peet,

Ik voel met je mee met deze temperaturen. Volgens mij moet de moter gaan draaien als je er direkt spanning op zet. Heb zelf problemen gehad met de stekkerverbinding naar de kacher; misschien ff checken. Draait de echt niet, of zit de fan los op het asje?

succes, Bert

op de stekker meet ik op stand 2 , wel 12V. , dus dacht ik , als ik daar nu een lus leg zodat hij dan via dat draadje terug gelust word in plaats van de weerstand , dan zou hij het toch moeten doen ..................?????????

maar dat doet hij dus niet , helaas , en ik kan de draden + en - , van de kachelmotor niet vinden , en wou het dus via de kabels van de schakelaat doen , maar op een of andere manier draaid hij niet.

dus misschien toch de motor van de kachel kapot ?????

hoop het niet dus kom maar op met eventuele oplossingen of oorzaken

grtz peet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

op de stekker meet ik op stand 2 , wel 12V. , dus dacht ik , als ik daar nu een lus leg zodat hij dan via dat draadje terug gelust word in plaats van de weerstand , dan zou hij het toch moeten doen ..................?????????

maar dat doet hij dus niet , helaas , en ik kan de draden + en - , van de kachelmotor niet vinden , en wou het dus via de kabels van de schakelaat doen , maar op een of andere manier draaid hij niet.

dus misschien toch de motor van de kachel kapot ?????

hoop het niet dus kom maar op met eventuele oplossingen of oorzaken

grtz peet

Peet,Ik heb maar 1 draad naar de motor: sluit net onder de accu in het motorcompartiment aan (let wel 1981 versie) aan op de motor.

Heb je al geprobeerd een draadje direct van de accu aan te sluiten?

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peet,Ik heb maar 1 draad naar de motor: sluit net onder de accu in het motorcompartiment aan (let wel 1981 versie) aan op de motor.

Heb je al geprobeerd een draadje direct van de accu aan te sluiten?

Bert

heey bert

heb nog niet in het motorcompatement gekeken , maar daar moet dus een draad vandaan komen als ik het goed begrijp.

het is een quadra-trac van 77.

ga morgen maar de kou in en even kijken of ik een draad zie .

hoop echt wel dat ik de kachel morgen aan de praat krijg want is gewoon niet te doen met die kou

grtz peet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heey bert

heb nog niet in het motorcompatement gekeken , maar daar moet dus een draad vandaan komen als ik het goed begrijp.

het is een quadra-trac van 77.

ga morgen maar de kou in en even kijken of ik een draad zie .

hoop echt wel dat ik de kachel morgen aan de praat krijg want is gewoon niet te doen met die kou

grtz peet

okeey , ben gisteren naar nikonised [fred ] gereden door de kou en sneeuw , en we hebben daar een andere goede weerstand geprobeerd , en helaas deed hij niks ............

we hebben toen de kabel , wat bert zei , onder de accubak van de blowermotor gevonden en die op de + aangesloten , en ............... yes yes , hij doet het .

dus draad naar binnen gevoerd en schakelaar ertussen , en ik heb dus weer verwarming en geen bevroren en beslagen ruiten meer :D:D

thnx , grtz peet ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

okeey , ben gisteren naar nikonised [fred ] gereden door de kou en sneeuw , en we hebben daar een andere goede weerstand geprobeerd , en helaas deed hij niks ............

we hebben toen de kabel , wat bert zei , onder de accubak van de blowermotor gevonden en die op de + aangesloten , en ............... yes yes , hij doet het .

dus draad naar binnen gevoerd en schakelaar ertussen , en ik heb dus weer verwarming en geen bevroren en beslagen ruiten meer :D:D

thnx , grtz peet ;)

Peet,

ik denk dat het komt omdat je zekering er weer is uitgevlogen. Een goede weerstand met een kapotte zekering werkt ook niet :-(

Want als je weerstand kapot is brand je zekering 9 vd 10 keer door, dus nieuwe weerstand, nieuwe zekering en je bent "good to go"!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

laatst mijn kachel van de CJ uitmekaar gehaald omdat het niet meer goed funktioneerde. wat bleek nou het geval. op de 2 klepbedieningen in de kachel zit schuimrubber op om de boel aftedichten. en ook het sponsrubber wat om de kachel radiateur zit. het rubber was in vergaande staat. dat ik het heb vervangen. het schuimrubber op de klepbediening heb iets dikkere schuimrubber voorgenomen. en ongeveer een 1 1/2 cm overlapt. en de kachelradiateur nieuw sponsrubber aan de zijkant en onderkant opgeplakt met bisonkit zoals ook het schuimrubber. daarna de kachel weer in mekaar gezet en de randen van de bodemplaat afgekit. en ik moet zeggen de kachel doet het nu beter dan voorheen. s'winters moest ik de aanjager op stand 3 zetten. en nu is stand 2 al voldoende.

maar vandaag was ik bij big-caboose en die vertelde mij dat je er ook aanjager van Wrangler yj erin kunt zetten want daar zit namelijk een dikkere spoel. die blaast de ramen eerder schoon zoals condens. het enigste wat je moet doen, als je de aanjager van een Wrangler erin wilt hebben. is het gat in de body wat groter maken omdat de spoel wat breeder is dan van een CJ. en wat je ook kan doen om wat purschuim onderin de linker & en rechter hoeken te spuiten. omdat een raamframe van een CJ helemaal hol is vanbinnen. en dat heb ik ook bij mijn raamframe gedaan. en een paar dagen vantevoren bewerkt met ML

ik weet nog iets waardoor de blower nog harder op je voorruit blaast binnenin en niet op standje 3 maar op standje 2. een origeneel raamframe word door de blower helemaal verwarmd. maar als je nu wat purrschuim onder in de hoeken spuit. dan verwarmt het nog beter je voorruit van binnenuit. waardoor de condens nog sneller verdwijnt

let wel op als je purrschuim gebruikt voor het ruitenwissermechanisme binnenin het raamframe

hoeft niet perse'. je haalt het kunsstof gedeelte weg. aan de linkerkant demonteer je ff de ruitenwissermotor en aan de rechterkant het zwartekapje. en daarna duw je het rietje van de purrspuit boven in de hoek. en spuiten maar. maar wel met beleid. en wat teveel is kun je weg snijden. je kunt het ook van bovenaf doen waaruit de rooster de warme lucht komt. maar hou wel het mechanisme van de ruitenwisser in de gaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...