Spring naar bijdragen

Trillen Na Verhogen


iron maiden
 Share

Recommended Posts

omdat de bladveren achter aardig doorgezakt waren heb ik andere bladveren er onder zitten 4 inch(rancho).

mijn cherokee was al 3 inch verhoogd maar omdat er een tank(gas onderbouw)onder zit staat de auto weer vrij recht,

achter iets hoger.

wanneer ik nu optrek begint hij tussen de 50 en 70km te trillen en te grommen.

de aandrijflijn staat nu natuurlijk onder een andere hoek.

het lijkt van mijn cardan te komen kunnen dit de kruisjes zijn?

ik heb op het forum gezocht en kwam een soort gelijk probleem tegen bij een tj maar dit was niet na een verhoging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

omdat de bladveren achter aardig doorgezakt waren heb ik andere bladveren er onder zitten 4 inch(rancho).

mijn cherokee was al 3 inch verhoogd maar omdat er een tank(gas onderbouw)onder zit staat de auto weer vrij recht,

achter iets hoger.

wanneer ik nu optrek begint hij tussen de 50 en 70km te trillen en te grommen.

de aandrijflijn staat nu natuurlijk onder een andere hoek.

het lijkt van mijn cardan te komen kunnen dit de kruisjes zijn?

ik heb op het forum gezocht en kwam een soort gelijk probleem tegen bij een tj maar dit was niet na een verhoging.

staan de hoeken van de kruisjes gelijk?

ff een qoute: De hoek aan de bakzijde moet hetzelfde zijn maar tegenovergesteld aan de hoek aan de as zijde.

Bij gewone kruisjes ( die jij dus hebt ) moet het ene kruisje het draaiverschil van de andere opvangen, gebeurd dit niet dan krijg je dus trillingen.

Oplossingen hiervoor zijn het verlagen van je versnellingsbak ( cm. of 2, 3 ) of je assen kantelen, bv. met behulp van daarvoor bedoelde kegjes.

Bij een flinke lift kan het zelfs beide nodig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je pullie voor je reactie.

ik kruip morgen maar eens onder de auto om de boel op te meten.

keggen klinkt wel veel naar zelfbouw ik weet dat er voor de wrangler bak verlagingssetjes in de handel zijn maar heb je die ook voor de cherokee?

waarom krijg ik die onbalans dan alleen met die snelheid tussen de 50 en 70km en niet bij een bepaald toerental?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

De hoek tussen de tussenbak as en de aandrijf as mag niet meer zijn dan 3 graden

De hoek tussen de aandrijfas en de achteras yoke mag niet meer zijn an 3 graden.

Het verschil tussen deze 2 mag niet meer zijn 1 graden.

Na mijn 1 1/2" verhoging moest ik al wedges van 4 graden plaatsen om te achteras te kantelen en de tussenbak moest ik laten zakken.

Dit om alle hoeken binnen de grenzen te houden en trillingen (en schade aan de kruisjes) te voorkomen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag busjes geplaatst en....inderdaad geen getril en gegrom meer.

viel nog wel een beetje tegen omdat ik twee bouten en twee tapeinde (vanuit de chassis balk)heb.

de bouten zijn het probleem niet maar de tapeindjes zijn eigenlijk te kort voor de bussen dus daar moet ik nog een aanpassing voor maken maar dat komt wel goed.

allen hartelijk bedankt voor de goede tips :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...