iron maiden Geplaatst November 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2010 omdat de bladveren achter aardig doorgezakt waren heb ik andere bladveren er onder zitten 4 inch(rancho). mijn cherokee was al 3 inch verhoogd maar omdat er een tank(gas onderbouw)onder zit staat de auto weer vrij recht, achter iets hoger. wanneer ik nu optrek begint hij tussen de 50 en 70km te trillen en te grommen. de aandrijflijn staat nu natuurlijk onder een andere hoek. het lijkt van mijn cardan te komen kunnen dit de kruisjes zijn? ik heb op het forum gezocht en kwam een soort gelijk probleem tegen bij een tj maar dit was niet na een verhoging. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst November 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2010 omdat de bladveren achter aardig doorgezakt waren heb ik andere bladveren er onder zitten 4 inch(rancho). mijn cherokee was al 3 inch verhoogd maar omdat er een tank(gas onderbouw)onder zit staat de auto weer vrij recht, achter iets hoger. wanneer ik nu optrek begint hij tussen de 50 en 70km te trillen en te grommen. de aandrijflijn staat nu natuurlijk onder een andere hoek. het lijkt van mijn cardan te komen kunnen dit de kruisjes zijn? ik heb op het forum gezocht en kwam een soort gelijk probleem tegen bij een tj maar dit was niet na een verhoging. staan de hoeken van de kruisjes gelijk? ff een qoute: De hoek aan de bakzijde moet hetzelfde zijn maar tegenovergesteld aan de hoek aan de as zijde. Bij gewone kruisjes ( die jij dus hebt ) moet het ene kruisje het draaiverschil van de andere opvangen, gebeurd dit niet dan krijg je dus trillingen. Oplossingen hiervoor zijn het verlagen van je versnellingsbak ( cm. of 2, 3 ) of je assen kantelen, bv. met behulp van daarvoor bedoelde kegjes. Bij een flinke lift kan het zelfs beide nodig zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iron maiden Geplaatst November 20, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2010 dank je pullie voor je reactie. ik kruip morgen maar eens onder de auto om de boel op te meten. keggen klinkt wel veel naar zelfbouw ik weet dat er voor de wrangler bak verlagingssetjes in de handel zijn maar heb je die ook voor de cherokee? waarom krijg ik die onbalans dan alleen met die snelheid tussen de 50 en 70km en niet bij een bepaald toerental? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst November 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2010 omdat het te maken heeft met de snelheid die je aandrijfas maakt, en niet met het toerental van je motor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iron maiden Geplaatst November 20, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2010 hummmmm das best wel logisch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimpy Geplaatst November 29, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2010 ik zou erst gewoon een paar blokjes van ongeveer 2 cm dik tussen de buoten van de tussenbak zetten(tussen de dwarsbalk en het chassis) dit is waarschijnlijk al genoeg de aandrijfas uitbalanceren kan ook nog maar dan had hij voor de verhoging ook al moeten trillen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CherokeePerformance Geplaatst November 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2010 De hoek tussen de tussenbak as en de aandrijf as mag niet meer zijn dan 3 graden De hoek tussen de aandrijfas en de achteras yoke mag niet meer zijn an 3 graden. Het verschil tussen deze 2 mag niet meer zijn 1 graden. Na mijn 1 1/2" verhoging moest ik al wedges van 4 graden plaatsen om te achteras te kantelen en de tussenbak moest ik laten zakken. Dit om alle hoeken binnen de grenzen te houden en trillingen (en schade aan de kruisjes) te voorkomen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iron maiden Geplaatst December 3, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2010 vandaag busjes geplaatst en....inderdaad geen getril en gegrom meer. viel nog wel een beetje tegen omdat ik twee bouten en twee tapeinde (vanuit de chassis balk)heb. de bouten zijn het probleem niet maar de tapeindjes zijn eigenlijk te kort voor de bussen dus daar moet ik nog een aanpassing voor maken maar dat komt wel goed. allen hartelijk bedankt voor de goede tips Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.