Spring naar bijdragen

Wagoneer Limited


digitijn
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Sinds een week ben ik de blije eigenaar van een Jeep Wagoneer uit 1970.

Bij aanschaf wist ik dat het een klus auto zou zijn. Beetje roest her en der, sommige ramen doen het niet (waaronder m'n achterraam) en nog veel meer.

Het meeste kan ik zelf wel verhelpen, maar sommige mankemanten gaan mijn pet te boven.

Zoals; Als ik een half uurtje rijdt, en ik laat m'n gas los, hoor ik een vrij harde irritante piep. Als ik vervolgens weer gas geef, is de piep weg?? Maar voor een stoplicht krijg ik vreemde blikken i.p.v. beworderende blikken :( .

Ook zit er vrij veel speling in m'n stuur. Op een rechte weg moet ik een halve draai aan m'n stuur geven om rechtuit te rijden?

Wie kan mij hierin adviseren?

Tevens zoek ik een betrouwbare garage in de buurt van Leiden.

Verder heb ik nog veel meer vragen, maar voor dit moment zijn dit de belangrijkste.

post-5393-0-04245300-1288773919_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi

welkom op dit forum.

Dat piepen zou wel eens je snaar van de dynamo kunnen zijn die te los ligt,die speling op het stuur is misschien wel aftestellen op je stuurpomp,als het goed is zit er een schroefje op aan de boven kant waar je hem mee af kan stellen maar zet hem niet te strak anders draait hij kapot dus een klein beetje draaien,je kunt ook eens je stuur kogels kunnen checken of die nog wel vast zitten.zorg ook dat je massa in de auto oke is dat veroorzaakt een hoop rare elektronische problemen.veel plezier met je wagoneer

gr edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi

welkom op dit forum.

Dat piepen zou wel eens je snaar van de dynamo kunnen zijn die te los ligt,die speling op het stuur is misschien wel aftestellen op je stuurpomp,als het goed is zit er een schroefje op aan de boven kant waar je hem mee af kan stellen maar zet hem niet te strak anders draait hij kapot dus een klein beetje draaien,je kunt ook eens je stuur kogels kunnen checken of die nog wel vast zitten.zorg ook dat je massa in de auto oke is dat veroorzaakt een hoop rare elektronische problemen.veel plezier met je wagoneer

gr edwin

Hoi Edwin,

Bedankt voor je reactie.

Het geluid van een piepende V-snaar ken ik nog wel van 'vroeger'.

Dit geluid is echter vele malen harder en hoor ik alleen maar als ik het gas los laat of voor het stop licht e.d.

Het begint met een zachte piep, en hoe langer ik rijd, hoe harder het wordt.(na een half uur ongeveer)

Mijn gevoel zogt dat het iets met de transmissie te maken heeft. Maar mijn gevoel is geen expert. Dus weet ik niet of het klopt.:(

Wat de stuurpomp betreft, waar kan ik die vinden?

Ik heb een engelse repair manual, maar daar kom ik niet echt uit.

Wie kan mij helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Edwin,

Bedankt voor je reactie.

Het geluid van een piepende V-snaar ken ik nog wel van 'vroeger'.

Dit geluid is echter vele malen harder en hoor ik alleen maar als ik het gas los laat of voor het stop licht e.d.

Het begint met een zachte piep, en hoe langer ik rijd, hoe harder het wordt.(na een half uur ongeveer)

Mijn gevoel zogt dat het iets met de transmissie te maken heeft. Maar mijn gevoel is geen expert. Dus weet ik niet of het klopt.:(

Wat de stuurpomp betreft, waar kan ik die vinden?

Ik heb een engelse repair manual, maar daar kom ik niet echt uit.

Wie kan mij helpen?

stuurpomp zit op de binnekant chassis vanuit waar een stang naar de passagiers kant as loopt. beste wat je kan doen is met een wiel parallel tegen de stoep gaan staan (om het wiel te fixeren) en een hulpje aan het stuur laten draaien. als je dan eronder ligt kun je zien waar de speling vandaan komt. alleen als de speling echt in het stuurhuis zit kun je die IETS bijstellen. als je teveel bijsteld heb je kans dat ie op "slot" springt, vooral tijdens het rijden erg lastig. op het forum bij de HOW-TO's staat wel een topic over het afstellen van de remmen.

Piep lijkt me ook een riemaangedreven iets. spanning en lagers van het draaiwerk controleren.

als het daar niet in zit verder kijken.

Jeeped zit in rotterdam en is zeer goed met Jeeps en ook bekend met de waggy's hij is hier actief op het forum dus je kan hem een PM sturen.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Sinds een week ben ik de blije eigenaar van een Jeep Wagoneer uit 1970.

Bij aanschaf wist ik dat het een klus auto zou zijn. Beetje roest her en der, sommige ramen doen het niet (waaronder m'n achterraam) en nog veel meer.

Het meeste kan ik zelf wel verhelpen, maar sommige mankemanten gaan mijn pet te boven.

Zoals; Als ik een half uurtje rijdt, en ik laat m'n gas los, hoor ik een vrij harde irritante piep. Als ik vervolgens weer gas geef, is de piep weg?? Maar voor een stoplicht krijg ik vreemde blikken i.p.v. beworderende blikken :( .

Ook zit er vrij veel speling in m'n stuur. Op een rechte weg moet ik een halve draai aan m'n stuur geven om rechtuit te rijden?

Wie kan mij hierin adviseren?

Tevens zoek ik een betrouwbare garage in de buurt van Leiden.

Verder heb ik nog veel meer vragen, maar voor dit moment zijn dit de belangrijkste.

welkom

en voor de rest is alles om mee te beginnen met de probleempjes al gezegd

veel plezier met je wag.

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...