Spring naar bijdragen

Laadt Accu Niet Meer, Advies Gevraagd


Recommended Posts

Hallo,

Mijn Jeep heeft een week stilgestaan. Helaas blijkt dat funest voor zo'n ouwetje, hij laadt niet meer bij. Pas al wat problemen met

gecorrodeerde stekkers vanaf de dynamo gehad waar contactspay uitkomst boodt. Dat werkt nu niet. Contacten zijn schoon,

maar de (laad)spanning blijft 11.6 V. Ik verdenk daarom de dyname of de spanningregelaar. Heeft iemand tips hoe ik beide kan controleren?

Op de aansluiting van de dikke rode draad op de dynamo meet ik bij stationair toerental 11,6V, met of zonder stekker vast naar de

spanningsregelaar. Is mijn dynamo dan overleden, of meet ik verkeerd?

Zitten er koolborstels in die ik kan vervangen?

Zéér graag tips.

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

fm had een goed koope oplossing geloof ik iets met opel kadet of zo

klopt helemaal.

koop een dynamo van een opel kaddet op de sloop. meet het bovenste gedeelte waar de lange bout in gaat op met een schuifmaat. het verschil zaag je af bij de kaddet dynamo. het gat moet je iets groter boren zodat de lange bout er doorheen kan. en de onderkant zet je vast met een M8 bout/moer en ff piele met de bedrading. en voor rond de 25,- of minder heb je een leuke kaddet dynamo met 70amp op je cj zitten. en kunnen nog beter tegen modder dan de origenele

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie advies!

Diagnose: koolborstels versleten en lagers aan vervanging toe.

Als het meezit krijg ik morgen nieuwe onderdelen van een revisiebedrijf.

Een Kadet dynamo is een leuk alternatief, maar ik weet niet of die ook op mijn Izusu dieselblok past.

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...