Spring naar bijdragen

Controlelampjes


Rens Janssen
 Share

Recommended Posts

Ik ben sinds kort eigenaar van een Cherokee van '95. Hardstikke blij mee maar als newbee weet ik er nog niet veel van. Daarom ben ik heel blij met dit forum.

Mijn vraag is eigenlijk simpel denk ik: welke controlelampjes moeten er gaan branden als ik het contact aanzet.

Als ik nu de sleutel omdraai gaat er maar 1 lampje branden nl "check engine".

Is dit normaal? Volgens mij moeten er meer gaan branden.

Als er lampjes kapot zijn zijn deze makkelijk te vervangen of moet het halve/hele dashboard eruit?

Alvast bedankt voor jullie ongetwijfeld deskundige hulp.

Rens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beste is om ze gewoon allemaal te vervangen voor nieuw. Ik heb hiervoor bij de automaterialenzaak Bosch 12v 1,2W W2x4,6d steeklapjes gekocht 10 stuks voor 7 eur dus dat is goed te doen.

Dat dashboard eruit klopt wel voor een deel en is met (uit mijn hoofd) 6 schroeven los te krijgen eigenlijk is het een makkelijk klusje.

Wel oppassen als je ABS lampje na het vervangen opeens gaat branden want daar loop je het risico mee dat hij APK op wordt afgekeurd. Ik heb hem bij mij in ieder geval weer eruit gehaald. Is minder werk dan je ABS herstellen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...