Spring naar bijdragen

Stoel repareren/vernieuwen


Recommended Posts

Ik heb een vraag,mijn voorstoel is op 1 van de steunen afgebroken.

Nu zie ik op internet nieuwe stoelen aangeboden van leer en verwarmt voor 400 euro!

Ik heb in mij Laredo stoffen bekleding en geen verwarming dus lijkt het mij wel fijn om dan op leer over te stappen.

Heeft er hier iemand ervaring mee,zelf ben ik een kaasboer met 2 linkerhanden!?

Of zeggen jullie dat is het niet waard en probeer het te lassen!

BVD Rogier GC Laredo 4.7 v8 2002

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie dat je aangetrokken bent door het 'verwarmd' aspect... ;)

Maar denk eraan, dat je daarvoor wel de juiste kabels en schakelaars nodig hebt in je jeep.

Is je Laredo daarvoor uitgerust ? Zo ja, is het plug and play...

Zo nee is het mess- and pray...;), want dan heb je ook minstens één rechterhand nodig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is het niet zo dat dat in het systeem van de andere stoelen zit en je er alleen stroom op hoeft te zetten?

Dat kun je doen, maar dat is LEVENSGEVAARLIJK !

Ik ga je dit zeker NIET aanraden, want de kans op een uitgefikte Jeep is zeer groot.

In de WJ wordt de zetelverwarming aangestuurd door de Body Control Module. In de zetels zit een NTC (weerstand met negatieve temp°coeff.) die via een 5-volt lijn een pulserende on/off routine onderhoudt met het verwarmingselement. Zo garandeert dit een veilige en temperatuursafhankelijke werking.

indien je er zelf constant stroom gaat opzetten, gaat het verwarmingselement in de mousse oververhitten, waardoor de kans erin zit dat je zetel in brand vliegt. Die dingen kunnen serieus wat hitte genereren hoor.

Misschien kun je wel een bedradingscircuit uit een sloop WJ Limited halen, maar ik weet niet zeker of de BCM van je Laredo dit gaat aanvaarden.

We zouden dan eens moeten informeren of de BCM van een laredo gelijk is aan de BCM van een Limited.

Nu, zowiezo is er meer werk aan dan gewoon stroom op zetten....:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een vraag,mijn voorstoel is op 1 van de steunen afgebroken.

Nu zie ik op internet nieuwe stoelen aangeboden van leer en verwarmt voor 400 euro!

Ik heb in mij Laredo stoffen bekleding en geen verwarming dus lijkt het mij wel fijn om dan op leer over te stappen.

Heeft er hier iemand ervaring mee,zelf ben ik een kaasboer met 2 linkerhanden!?

Of zeggen jullie dat is het niet waard en probeer het te lassen!

BVD Rogier GC Laredo 4.7 v8 2002

Zelf ook een steun kapot gehad. Deze zelf weer gelast. Lassen is ook zeker de moeite waard omdat het een relatief 'makkelijke' klus is. Probleem is dat je de spullen er voor moet hebben. Een goed alternatief is anders om even te kijken op http://grandcherokeeparts.nl/. Hier worden nette, gebruikte stoelen aangeboden zowel leer als stof. Leer 150euro en stof 100euro.

Suc6

Rick

bewerkt door Rickstra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo, Rick en Frans

Ik ben afgelopen maandag naar Valkenburg gegaan en heb daar een andere set stoelen/bank in laten zetten,was 400 euro daarvoor kwijt.

Was alleen een probleem met de stekkers,Laredo gebruikt aansluiting 1999,terwijl de auto uit 2002 is!

En heb idd de verwarming niet aan gesloten.

Gr en bedankt

Maar dat hebben ze keurig voor mij omgebouwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...