Spring naar bijdragen

grand cherokee koni's


Recommended Posts

hallo,

ik heb een set v+a koni's heavy track schokdempers gekocht voor mijn cherokee.

ze zijn 2dehands maar zo goed als nieuw, half jaartje gebruikt.

ze zijn verstelbaar, maar nu staan ze op normaal maar ze kunnen nog 2 standen harder, want ik merk niet veel verschil met de originele schokdempers, want de auto zwiert echt over de weg.

het is een us-import en daar is toch een verschil in met de europese GC's.

normaal gezien zou een overland zelfs een strakkere wegligging moeten hebben dan een normale GC omdat de ophanging wat anders is, maar dat is blijkbaar niet zo met de US versie.

kan iemand mij vertellen hoe ik eventueel de koni's kan verstellen?

of zijn er nog andere mogelijkheden om de cherokee wat strakker op de baan te houden? ik verwacht zeker geen wegligging van een sportauto het blijft natuurlijk een jeep :)

de cherokee heeft momenteel 50.000 mijl = ongeveer 80.000 Km zonder enige offroad kilometer dus van slijtage nog niet echt te spreken denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

handig om te weten ook voor mij, ik wil nl ook wat aan de wegligging gaan doen zodat mijn vrouw ook wat normaler kan rijden, " hij wiebelt te erg " hoor ik regelmatig....dus wil je aub op de hoogte houden hoe je het (gaat) oplossen? dan ga ik nl het zelfde doen !

Ik hoorde trouwens van B&S parts dat je Koni Heavytrack eronder moest zetten voor een betere wegligging/ minder heen en weer wiegen maar dat even ter info..

Thanks..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet dan 's in een 9 jaar oude WJ rijden met 207.000 km erop...

Wiegen over de weg, ... :)

Tja, wegligging van mijn kruiwagen is zelfs beter...

Maar ! Ik ben onlangs een ferm eind het veld in gereden, in Frankrijk, en dan pas snap je waarom die vering zo slap is !

Na 4 uur offroaden stap je uit, net alsof er niets gebeurd is.

Wat een comfort !

Maar nu is natuurlijk de issue: kun je enkel door die schokdempers het slappe concept volledig veranderen ? Ik meen van niet. Denk dat de volledige ophanging in de slappe was zit, en dat er meer zal nodig zijn dan dempers alleen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...