Spring naar bijdragen

grand wagoneer


barracuda
 Share

Recommended Posts

Hallo,

ik wil een grand wagoneer,bj 81, gaan aanschaffen, maar ik heb nog even een paar vraagjes.

Is dit een auto die je dagelijks kan gebruiken zonder al te veel problemen.

Wat zijn specifieke pijnpunten waar ik op moet letten bij aanschaf.

Alle aandachtspunten waar ik op moet letten zijn welkom.

Ik wil deze auto aanschaffen omdat vraagprijs interessant is en dat de auto op het eerste gezicht hard is.

Staat nog op duits kenteken, moet dus nog ingevoerd worden, maar is gauw genoeg 25 jaar en is dan leuk om op gas te rijden.

Bij voorbaat dank voor reacties,

hopenlijk gauw genoeg een blijde Jeep bezitter, barracuda.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Barracuda,

Let op de rotte plekken, vaak bij de ramen en de spatborden achter.

Verder wat voor motor ligt erin (waarschijnlijk een AMC 360 5,9 V8)

Doe de achetrklep open, daar zit vaak ook veel roest.

Let erop dat hij koud is als je komt en kijk dan hoe hij loopt (als ie warm is kan het zo zijn dat ie koud slacht loopt en hebben ze hem warm gereden)

Verder kan je aan de algehele staat van de auto wel zien of het goed is of niet.

Het rijdt goed voor elke dag gebruik maar je moet hem niet gaan vergeleijken met een nieuwe luxe auto en je kunt er niet mee scheuren.

Succes met de aankoop.

Groeten bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...
Originally posted by barracuda@Sep 29 2004, 16:29

Hallo,

ik wil een grand wagoneer,bj 81, gaan aanschaffen, maar ik heb nog even een paar vraagjes.

Is dit een auto die je dagelijks kan gebruiken zonder al te veel problemen.

Wat zijn specifieke pijnpunten waar ik op moet letten bij aanschaf.

Alle aandachtspunten waar ik op moet letten zijn welkom.

Ik wil deze auto aanschaffen omdat vraagprijs interessant is en dat de auto op het eerste gezicht hard is.

Staat nog op duits kenteken, moet dus nog ingevoerd worden, maar is gauw genoeg 25 jaar en is dan leuk om op gas te rijden.

Bij voorbaat dank voor reacties,

hopenlijk gauw genoeg een blijde Jeep bezitter, barracuda.

<div align="right">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo Tonytony,

sorry voor de late reactie, druk bezig met andere dingen.

Ik heb inderdaad al een Wagoneer aangeschaft, maar rij er nog niet in.

Staat nog op duits kenteken en moet nog eerst RDW klaar gemaakt worden.

Ik heb hier helaas nog geen tijd voor gehad ivm wzh aan huis die eigenlijk al veel te lang zijn blijven liggen.

Wat betrefd de Wagoneer, deze is vrij snel klaar te maken, diverse rubbers vervangen,stuur en fusee, remslangen en uiteraard een grote beurt, de auto staat nu al een jaar of 4 stil. Maar ik ben nog aan het twijfelen of ik 'm nu al laat keuren of dat ik nog een jaar wacht, dit scheelt ruim € 500 aan BPM, auto is van '81.

Dit geld steek ik liever in de auto dan dat ik dit ook weer aan de staat moet betalen.

Ik moet er wel bij vertellen dat ik alles zelf doe aan de auto, ik geloof niet of ik anders wel aan een klassieker zou gaan beginnen. Preventief onderhoud is toch wel belangrijk en als je alles moet laten doen, dan denk ik toc dat het een erg dure hobby word.

Ik kan je helaas dus nog niet vertellen hoe het is om een Wagoneer als dagelijkse auto te gebruiken.

groetjes

Barracuda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...