Spring naar bijdragen

Bullbar


Recommended Posts

Beste mensen.

Ik heb sinds dit weekend een bullbar op mijn auto gezet maar begreep dat de wet veranderd is en momenteel strafbaar.

Ik zie echter toch nog regelmatig Jeeps rijden met een bullbar waarvan ik toch ook sterk het vermoeden heb dat die ook niet voldoen aan de (absurde) wettelijke eisen die onze big brother gesteld heeft (tja, ambtenaren moeten ook iets doen voor hun geld he.........)

Mijn vraag, iemand ervaring met politieoptreden dit aangaande en zo ja, bij een bekeuring, waar mag ik rekening mee houden??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen.

Ik heb sinds dit weekend een bullbar op mijn auto gezet maar begreep dat de wet veranderd is en momenteel strafbaar.

Ik zie echter toch nog regelmatig Jeeps rijden met een bullbar waarvan ik toch ook sterk het vermoeden heb dat die ook niet voldoen aan de (absurde) wettelijke eisen die onze big brother gesteld heeft (tja, ambtenaren moeten ook iets doen voor hun geld he.........)

Mijn vraag, iemand ervaring met politieoptreden dit aangaande en zo ja, bij een bekeuring, waar mag ik rekening mee houden??

Hoi Ferdi,

Ik heb ook een volle bullbar op mijn gc sinds 1 jaar en heb nog nooit ge.... met de politie gehad.Volgens mij is die wet dat er geen voorwerp / bullbar op de auto mag zitten waarmee meer schade kan worden veroorzaakt dan met de gewone auto. Met de Altijd Politie Kontrole heb je ook geen probleem (ik niet ,zelf keurmeester:D),er is een tijd geweest dat er geen spijltjes voor de lampen mochten zitten maar dat hebben ze ook weer afgeschaft.

Sucses

Link naar opmerking
Deel via andere websites

........Volgens mij is die wet dat er geen voorwerp / bullbar op de auto mag zitten waarmee meer schade kan worden veroorzaakt dan met de gewone auto.......

Hoe zit dit eigenlijk met een metalen lierbumper, zoals die van ARB bijvoorbeeld, die je naderhand monteert? Je kan deze niet ff demonteren voor APK, zoals een bullbar :whistle:

En meer schade veroorzaakt dit zeker aan de tegenpartij ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen.

Ik heb sinds dit weekend een bullbar op mijn auto gezet maar begreep dat de wet veranderd is en momenteel strafbaar.

Ik zie echter toch nog regelmatig Jeeps rijden met een bullbar waarvan ik toch ook sterk het vermoeden heb dat die ook niet voldoen aan de (absurde) wettelijke eisen die onze big brother gesteld heeft (tja, ambtenaren moeten ook iets doen voor hun geld he.........)

Mijn vraag, iemand ervaring met politieoptreden dit aangaande en zo ja, bij een bekeuring, waar mag ik rekening mee houden??

Een bullbar of koeienvanger is een metalen hekwerk dat menige SUV of terreinwagen "siert". Oorspronkelijk was deze "feature" van enig functioneel nut op het platteland in landen als Australië waar nog af en toe een kangaroe of ander wild te scheppen viel.

Heden ten dage zijn automobielen met dergelijke death-bars ook veelvuldig te vinden in onze eigen stedlijke centra. Het behoeft uiteraard geen uitleg dat een bullbar bij een aanrijding geen milimeter meegeeft en niet bijdraagt aan de veiligheid van de voetganger.

Er zijn al meer dan 10 jaar onderzoeken gedaan naar de gevolgen van bull bars. Al in de jaren 90 kwam men in Engeland met de conclusie: "Bull bars cause an estimated 2-3 deaths and 40 serious casualties each year."

"the European Safety Council's claim that 2,000 lives could be saved annually and 18,000 serious injuries avoided by more pedestrian-friendly car fronts; and urges the Government to renew their efforts to ban the macho fashion accessories of bull bars that concentrate and multiply the force of collisions at the level of a child's head and vital organs."

Bron: hebw.uwcm.ac.uk/injury/chapter3.html

De politiek heeft inmiddels gereageerd, al zij het op een manier die de indruk geeft dat de autolobby er iets mee van doen heeft gehad.

Het duurt namelijk nog zeker tot 24 mei 2008 voordat bullbars verboden worden en dan nog alleen op nieuwe auto's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen.

Ik heb sinds dit weekend een bullbar op mijn auto gezet maar begreep dat de wet veranderd is en momenteel strafbaar.

Ik zie echter toch nog regelmatig Jeeps rijden met een bullbar waarvan ik toch ook sterk het vermoeden heb dat die ook niet voldoen aan de (absurde) wettelijke eisen die onze big brother gesteld heeft (tja, ambtenaren moeten ook iets doen voor hun geld he.........)

Mijn vraag, iemand ervaring met politieoptreden dit aangaande en zo ja, bij een bekeuring, waar mag ik rekening mee houden??

Kijk maar even op www.verkeerenwaterstaat.nl /onderwerpen/bullbars,daar staat alles "duidelijk" in omschreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...