Jump to content
Jeepforum|NL

Recommended Posts

Tijdends de koudstart van mijn 06 5.7 Hemi genereert de Jeep een P0300 en heel soms een P0307 foutcode, de Jeep schud dan ook een beetje. Is de auto warm dan draait hij goed en geeft hij geen foutcode. Verder lijkt hij ook gewoon goed op te pakken etc.

Wat ik tot nu toe heb vervangen:

Alle 16 bougies

Bougiekabels

Lamdasonde bank 1-1

Pcv klep

Map sensor

En injectorreiniger in de tank gedaan.

Ik heb ook 8 nieuwe injectoren besteld, hier wacht ik nog even op.

Ik heb ook voorzover mogelijk naar een vacuumlek gekeken, maar kan dit niet echt vinden.

Ik ben in het bezit van een Autel Maxicom MX808 hiermee kan ik best wat uitlezen, alleen ik.weet niet goed naar welke waardes ik moet kijken.

Kan iemand mij verder helpen, ik ben een beetje ten einde raad 😓

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, jeroen83 said:

Tijdends de koudstart van mijn 06 5.7 Hemi genereert de Jeep een P0300 en heel soms een P0307 foutcode, de Jeep schud dan ook een beetje. Is de auto warm dan draait hij goed en geeft hij geen foutcode. Verder lijkt hij ook gewoon goed op te pakken etc.

Wat ik tot nu toe heb vervangen:

Alle 16 bougies

Bougiekabels

Lamdasonde bank 1-1

Pcv klep

Map sensor

En injectorreiniger in de tank gedaan.

Ik heb ook 8 nieuwe injectoren besteld, hier wacht ik nog even op.

Ik heb ook voorzover mogelijk naar een vacuumlek gekeken, maar kan dit niet echt vinden.

Ik ben in het bezit van een Autel Maxicom MX808 hiermee kan ik best wat uitlezen, alleen ik.weet niet goed naar welke waardes ik moet kijken.

Kan iemand mij verder helpen, ik ben een beetje ten einde raad 😓

 

Misschien heb je hier wat aan......

 

 

 

image.thumb.png.cfbee458f5c4623a5a4228be1a5c75a6.png

Link to comment
Share on other sites

Of dit.... duurt ff met laden maar dan heb je ook wat (3.6Gb). https://dn790005.ca.archive.org/0/items/JeepGrandCherokeeWKRepairManual2005Through2010OCR7201Pages/Jeep - Grand Cherokee WK - Repair Manual - 2005 through 2010 - OCR - 7201 pages.pdf

 

Pagina 3716 P300 en de diagnose.....   succes!

Edited by OIIIIIIIO
Pagina verwijzing
Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden zei OIIIIIIIO:

Krijg hem helaas niet geopend.

Link to comment
Share on other sites

het laden van de browserpagina duurt lang, het lijkt dan of de pagina niet wil laden, maar dat is niet het geval. daarna de pagina opslaan als pdf.

Deze link proberen, het bestand is wat kleiner maar minder scherp...    

https://dn790005.ca.archive.org/0/items/JeepGrandCherokeeWKRepairManual2005Through2010OCR7201Pages/Jeep - Grand Cherokee WK - Repair Manual - 2005 through 2010 - OCR - 7201 pages.PDF

 

Edited by OIIIIIIIO
added words
Link to comment
Share on other sites

Heb hem even via een vaste pc gedownload en dat ging sneller.

Vandaag even een testje gedaan met de injectors. Stekker van 1 los, en gelijk een drop in rpm  daarna 7 los, niets daarna 4 los, ook niets te merken. Beide hebben gewoon stroom. Dus vermoedelijk inieder geval deze 2 injectors niet goed.

Ik had al een nieuwe set besteld, dus ik heb goede hoop dat dit het probleem oplost.

Link to comment
Share on other sites

Helaas, na het vervangen van de injectoren en uitlaat voor de originele nog steeds een engine checklight. Wel loopt de auto veel zuiniger (1:9km) op de boordcomputer. Het schudden is wel een stuk minder en korter geworden lijkt het. 

Het enige wat ik mij nu nog kan bedenken is een lekkend spruitstuk, dit verklaart mogelijk ook het gewoon goed lopen als de auto warm is. Anders zou ik het echt niet meer weten.

Edited by jeroen83
Link to comment
Share on other sites

Je bent in ieder geval er iets mee opgeschoten.... Een lekkend spruitstuk is goed te controleren door wat remmenreiniger over het spruitstuk te spuiten als de motor loopt, verandering in toerental is lekkage.

Engine check lampje aan betekent dat er ook een foutcode is.

Deze gelijk uitgelezen? 

Link to comment
Share on other sites

Ik heb nu de code nog niet uitgelezen, maar ik vermoed dat dit weer de P0300 en/of P0307 is.

Als ik gas geef tijdens het rijden lijkt het of ik wat gesis hoor, heel erg zeker ben ik hier niet van.

Van het weekend even de modderkuipen eruit halen om makkelijker bij de spruitstukken te komen.

Link to comment
Share on other sites

Ik kan de Jeep uitlezen, ook met de actuele misfires. Dit zijn hoofdzakelijk 7 en 4, maar ook weleens 6 of 5 bv. Wat mij opvalt is dat als ik het aantal toeren iets verhoog, naar bv 750/800rpm, de misfires stoppen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...