-AJ- Posted April 12, 2021 Report Posted April 12, 2021 Hi, Na een weekendje spelen in het zand liep mijn rechter voorband langzaam leeg. Bij de bandenboer geweest en toen bleek dat er kleine korrels zand in de band zaten en dus ook tussen de band en de velg. Ik heb de XHD alu velg met de 285/70 R17 121 R BF GOODRICH All Terrain T/A KO2. Velg en band helemaal schade vrij. Waarschijnlijk is het mis gegaan toen ik de banden wat heb afgelaten voordat ik door een poel met water ging. Daarna weer opgepompt en twee dagen later merkte ik de leegloop. Is er iets wat je daaraan kan doen? Of is het domme pech? (Beatlock wil ik niet) Quote
DogJeeper Posted April 12, 2021 Report Posted April 12, 2021 Minder ver laten aflopen of een smallere velg. Band blijft dan strakker op de velg zitten. Of dichtkitten 😄. Quote
-AJ- Posted April 13, 2021 Author Report Posted April 13, 2021 12 uur geleden zei DogJeeper: Minder ver laten aflopen of een smallere velg. Band blijft dan strakker op de velg zitten. Of dichtkitten 😄. Ik heb met dezelfde maat velgen, standaard banden en ook aflaten naar 1.2 bar eigenlijk nooit eerder problemen gehad. Mn kit is op... misschien dan maar dicht nieten? Quote
REAL STRANGLER Posted April 13, 2021 Report Posted April 13, 2021 Helaas, BF Goodrich banden hebben dit. Het zijn zeer goede banden met een lange levensduur maar..... zwakke flanken. Enige remedie die echt helpt is de voorbanden niet onder de 1,5 bar, Achterbanden zijn hier minder gevoelig voor. Als je echt lager wilt, en dat wil je als je serieus terrein rijdt, zijn zg Internal Beadlocks een ideale oplossing. Misschien niet zo fancy als Beadlock velgen maar veel praktischer. Succes, Siert. Quote
-AJ- Posted April 13, 2021 Author Report Posted April 13, 2021 10 uur geleden zei REAL STRANGLER: Helaas, BF Goodrich banden hebben dit. Het zijn zeer goede banden met een lange levensduur maar..... zwakke flanken. Enige remedie die echt helpt is de voorbanden niet onder de 1,5 bar, Achterbanden zijn hier minder gevoelig voor. Als je echt lager wilt, en dat wil je als je serieus terrein rijdt, zijn zg Internal Beadlocks een ideale oplossing. Misschien niet zo fancy als Beadlock velgen maar veel praktischer. Succes, Siert. Dank voor je informatie. Ik zal het houden bij de 1.5 bar op de voorbanden in elk geval en als het vaker gebeurd kijken of ik iets met internal Beadlocks moet gaan beginnen. Groet Annejan Quote
-AJ- Posted April 13, 2021 Author Report Posted April 13, 2021 7 uur geleden zei michel1972: Binnenbanden erin laten plaatsen. Hi Michel, Dat zou ook een optie kunnen zijn inderdaad. Kan wel zijn dat er dan alsnog zand in de band komt bij het aflaten en dan krijg je op den duur toch weer problemen. Groet Annejan Quote
REAL STRANGLER Posted April 13, 2021 Report Posted April 13, 2021 Bovendien is het niet de bedoeling dat je binnenbanden monteert in tube-less banden! In tegenstelling tot een Internal Beadlock, die je op een druk van 3 a 3,5 atm houdt, laat je een binnenband natuurlijk af in het terrein. Dan gebeurd er dus precies hetzelfde met de band. Succes, Siert. Quote
Jerrold Posted April 14, 2021 Report Posted April 14, 2021 Je kan je banden ook ook op de velgen laten plakken. Inplaats van de bandenpasta die je normaal gebruikt om de banden erop te draaien gebruik je nu een soort van lijm. Werkte perfect bij mij. Nooit meer problemen gehad. Quote
Green bear Posted April 14, 2021 Report Posted April 14, 2021 3 uur geleden zei michel1972: Denk dat het weinig verschil geeft in het terrein of je de banden op 1.2 bar of gewoon met 1.6 bar erin gaat rijden in het terrein. Ik denk dat je op zand ondergrond weldegelijk het verschil merk tussen 1.6 en 1.2 bar in de banden. Quote
Green bear Posted April 14, 2021 Report Posted April 14, 2021 Internal bead lock werkt goed, ik heb zelf een aantal jaar geleden een set velgen gedaan met MaxxGrip bead lock systeem, die waren gekocht bij Hoogstra Auto sport. MaxxGrip en Staun hebben mijn voorkeur van wegen de materiaal keuzen en de Air channel de ze gebruiken, de rode inner beadlock die Hoogstra nu verkoopt vindt ik zelf minder maar volgens mij kan hij de Maxx grip nog wel leveren. De aanschaf per stuk was destijds dacht ik tussen de 160 a 180€ per stuk Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.