Andre Sleeuwits Posted May 6, 2020 Report Posted May 6, 2020 Hallo allemaal. mijn naam is André Sleeuwits en ik woon in Rotterdam..., ik heb een Jeep Cherokee XJ 2.5I uit 1993. Ik wil deze voorzien van Bushwackers maar zag op YouTube dat er wat slijpwerk gedaan moet worden aan de schermranden om deze te kunnen plaatsen. De randen moeten tot vlak onder de puntlassen worden ingeslepen en omgeslagen.... De Unibody blijft in takt, echter ben ik bang voor gezeur / afkeuring bij een volgende APK. mijn vraag is of er iemand is die hier ervaring mee heeft en advies kan geven. Quote
Jerrold Posted May 6, 2020 Report Posted May 6, 2020 Voor de apk is het niet echt een probleem. Als je de omgeslagen randen netjes laat aansluiten op de binnenkuip en daarna netjes afwerkt dan is er niemand die er wat op te zeggen heeft. Als je hele gaten laat zitten in het scherm dan heb je kans dat ze er wat van zullen zeggen maar ook dan kunnen ze hem er niet op afkeuren. Het is maar plaatwerk en geen steunpunt of scherp uit stekende delen. Het is wel een tijdrovende klus om het echt netjes uit te meten en het af te werken maar daarin tegen ook wel leuke klus om te doen. Quote
Andre Sleeuwits Posted May 6, 2020 Author Report Posted May 6, 2020 (edited) O.K, heb de Bushwackers al in huis en wilde deze gaan monteren deze week,....kreeg echter twijfels daar ik niet zeker wist of het bij de APK problemen zou veroorzaken. Dan ben ik weer een paar dagen onder de pannen......als ze er opzitten zal ik wat foto,s plaatsen. alvast bedankt voor je info Jerrold! PS , liever een dag langer bezig en netjes dan wat je op sommige filmpjes op YouTube ziet voorbij komen.... Edited May 6, 2020 by Andre Sleeuwits Quote
Thijs XJ98 Posted January 15, 2021 Report Posted January 15, 2021 Hallo André, ik was benieuwd hoe het je is vergaan met het plaatsen van je Bushwackers, ik wil ze ook gaan aanschaffen en ze op mijn xj uit 98 gaan maken. groetjes Thijs Quote
Andre Sleeuwits Posted January 16, 2021 Author Report Posted January 16, 2021 Hallo Thijs, ze zitten er nog niet op helaas, had even een andere prioriteit... Laswerk aan de vloer 🤣.. Daarbij is het geen karwei voor een man, hulp is nodig. Hoop deze zomer ze er alsnog op te kunnen zetten. Quote
Recommended Posts