Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hallo. 

 

Terug van heel lang weg weggeweest (zie voorstel ronde) zoals het nu lijkt en alles volgens plan gaat komt er maandag een wrangler tj uit 2001 mijn kant op (fotos volgen) 

welke burgelijk netjes is 😂, daar moet natuurlijk wat aan gebeuren. 

Verlanglijstje klaar. 

Stap 1 - Liftkit

stap 2 - bredere spatborden

stap 3 - bf goodrich all terrain. 31x10,5 x ? Banden. 

 

Over de nieuw banden ook direct de vraag, al veel zitten lezen maar het verlossende antwoord nog niet gevonden. Wat is handig? Ik wil graag dat de wielen/banden wat meer naar buiten komen in de wielkasten. Dus makkelijkste is om spacers te plaatsen, maar het apk probleem en regelmatig nalopen houdt mij wat tegen. 

Nieuwe velgen er bij nemen en dan een optie om een andere et waarde te nemen zodat ze meer naar buiten staan en spacers niet nodig zijn? En zo ja, welke et waarde raden jullie aan? 

Edited by wjkuiper
Posted

Er zit een lift kit bij de auto......wat voor 1 geen idee 🙈 hoor of zie ik morgen hopelijk. 

 

Het wordt 99% een straat auto daarom niet te gek. Het is ook slechts een 2,5 motor daarom wil ik ook niet te gek doen met de banden. 

Posted

Was meer opzoek naar een hele nette dan perse een 2,5 liter. En die op mijn pad kwam was toevallig een 2,5. Iets minder verbruik misschien wel fijn en ga er toch geen zware dingen mee doen. 

Liftkit is denk ik een simpele body lift. 

 

Dacht voor de 31 banden te gaan maximaal ivm de lichte 2,5 motor. Maar als ik jou opmerking zo lees zou best groter kunnen ivm de 2,5 overbrenging?

Posted (edited)

Mijn vorige 4 liter was ik blij als ik 1 op 5 kon halen. hoop nu toch minstens de 1 op 7 te halen  

 

kom van een vw touareg V8 dus alles is mee genomen  

 

 

Eerst de liftkit er maar op en dan even in overleg met de specialisten hier paar mooie dikke bijpassende banden uit zoeken lijkt mij dan. 

 

Kan niet wachten 🤪

 

 

Edited by wjkuiper
Posted

Via een zoekopdracht bij een auto importeur die al een aantal keren een auto voor mij heeft geïmporteerd uit Duitsland. 

 

Als het goed is gaat hij morgen heen te kijken en als de auto zo als als omschreven gaat hij op de autoambulance  richting Nederland. Dan dinsdag kijken en bespreken wat ik allemaal direct laat uitvoeren. 

Posted

Ja klopt, staat wel het één en ander te koop, maar niet naar mijn wens. 

Of geen hardtop, te hoge km stand, roest, te oud bouwjaar, compleet uitgebouwd (wil geen mooie auto van een ander, maar mijn eigen ei er in kwijt) en moet je ook eerlijk bekennen dat ik eigenlijk geen tijd heb om Nederland door te gaan om auto’s te bekijken. Uiteraard kan je voor dat laatste ook iemand inhuren. Maar importeren bevalt mij ook gewoon erg goed, zolang de geschiedenis van de auto maar bekend is. 

Nu een jeep gevonden die 80.000 km op de teller heeft en meer binnen heeft gestaan dan buiten, waar zo goed als alles nog origineel is, nooit terrein mee is gereden. 

Het blijft altijd een gokje. 

Posted

Hij is binnen 💪

 

De liftkit is 5cm. Wat ik denk ik te hoog vind, er zitten geen motor lift steunen bij, wat is jullie mening, niet doen zonder motor lift? Wil 31x10,5 banden er om, de velg is 16 inch. Wordt dit wat zonder liftkit? Spacers en bredere spatborden staan ook op het verlanglijstje. Is 13 de originele maar van de spatborden of zijn deze al breder? 

42DF47F8-9AD5-4616-BB68-7D4DA98ED8DA.jpeg

C3D39234-C8C8-4C6A-9C2D-A36546B6C6FC.jpeg

3E1D1570-B80A-4029-8C37-032DF5B778E0.jpeg

7D4B362D-9335-460E-A6B1-8998C9D76564.jpeg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...