billy Posted August 18, 2014 Report Posted August 18, 2014 hoi weet iemand ook wat de druk op een 275x70x18 moet zijn ik rij op vakantie en hoofdzakelijk op de straat (autobaan en bergen) ik heb nu 2.6 bar Quote
de jeeper Posted August 18, 2014 Report Posted August 18, 2014 hoi billy is dat met het totale gewicht v/d jeep, of komt er nog gwicht bij. 2,5 bar lijkt mij voldoende alvast een fijne vakantie mvrgr de jeeper Quote
billy Posted August 19, 2014 Author Report Posted August 19, 2014 hoi billy is dat met het totale gewicht v/d jeep, of komt er nog gwicht bij. 2,5 bar lijkt mij voldoende alvast een fijne vakantie mvrgr de jeeper er komt nog gewicht bij vrouw koffers hond hondekooi etc.....ik denk dat ik hem op 2.8 bar ga zetten (ik had hem op 2,4 maar dat was echt te laag alvast bedankt gr billy Quote
jeepertje Posted August 19, 2014 Report Posted August 19, 2014 Gewicht, bandenmaat, velgenmaat, ... Zijn allemaal factoren die de bandendruk beinvloeden. Als je nieuwe banden monteerd, doe dan dit: Dwars op het loopvlak van de band (vooraan en achteraan) een dikke lijn trekken. Op een vlakke ondergrond enkele keren vooruit en achtruit rijden zodat de krijtlijn een duidelijke afdruk nalaat. De afdruk moet dus over de volledige lijn even duidelijk zijn. Is de buitenkant niet goed zichtbaar, dan is de bandendruk te hoog. Suc6 Quote
Roo4JK Posted August 25, 2014 Report Posted August 25, 2014 Waarschijnlijk ben je al weg..... maar het ligt ook zeer aan het type band. (hardheid ect.) De oplossing van Jeepertje is zeker een goede, had ik nog niet eerder gehoord. Weet niet welke banden je onder de JK hebt, maar de mijne zet ik maar op 2 - 2.1 bar. (kan het op je foto's niet goed zien) Anders gaat hij erg stuiteren bij mij, tenminste zo voelt het aan. Ik heb zelf de Cooper STT 35"x12.5"x17 eronder. Een maat van mij heeft hetzelfde met deze banden, beide een JK 2deurs. En met 'veel' gewicht zie bij mijn banden geen verschil, alleen de vering zakt redelijk ver in. (bij de mijne dan) Succes en fijne vakantie !! (inmiddels, denk ik) Groet Roo Quote
billy Posted August 25, 2014 Author Report Posted August 25, 2014 hoi Roo, de vakantie moet nog komen dit jaar wordt t laat ik heb graber general 2 er op 275x70x 18 en de banden spanning was op 2,4deze heb ik verhoogt op 2,6 en dit was al een groot verschil hij "kwabert" minder ik denk dat de verlengde door zn 300 kg meer gewicht iets meer bar er op moet en ben ook van mening dat de stuurdemper te klein of versleten is... in de toekomst will ik jou banden maat op de auto hebben en als t even kan de 35x15x17 maar ik geloof niet dat deze maar bestaat. rijd de jouwen er goed op en heb je de assen of overbrenging nog moeten aanpassen Quote
JeePee Posted August 25, 2014 Report Posted August 25, 2014 hoi Roo, de vakantie moet nog komen dit jaar wordt t laat ik heb graber general 2 er op 275x70x 18 en de banden spanning was op 2,4 deze heb ik verhoogt op 2,6 en dit was al een groot verschil hij "kwabert" minder ik denk dat de verlengde door zn 300 kg meer gewicht iets meer bar er op moet en ben ook van mening dat de stuurdemper te klein of versleten is... in de toekomst will ik jou banden maat op de auto hebben en als t even kan de 35x15x17 maar ik geloof niet dat deze maar bestaat. rijd de jouwen er goed op en heb je de assen of overbrenging nog moeten aanpassen Als je het idee hebt dat je stuurdemper versleten is, zijn er waarschijnlijk meer versleten onderdelen! De stuurdemper is bedoeld om kleine ongeregeldheden in de ophanging op te vangen. Als je dus voelt dat de stuurdemper niet goed functioneert, zijn waarschijnlijk ook kogels/rubbers e.d. aan de beurt voor vervanging of is het tijd om de boel uit te laten lijnen of banden te balanceren. Quote
billy Posted August 26, 2014 Author Report Posted August 26, 2014 ik begin maar eens met de banden uit te lijnen en te kruisen en een stuurdemper eens kijken wat t resultaat is (na mn vakantie) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.