wag86 Posted July 30, 2014 Report Posted July 30, 2014 Technische mannen: Wellicht een domme vraag maar te belangrijk om niet te stellen: Bij motor "uit" in mijn GW van 86 (nee, niet op lpg ) is rempedaal vrijwel direct "hard" bij intrappen. Zodra de motor is gestart kan ik het pedaal tot de vloer intrappen, bouwt ook niets op, blijft zo. Het reservoir dat het dichts bij de firewall zit van de rempomp borrelt er vrolijk op los... Ik denk zelf de pakkingen van de zuigerpen maar dan zou ie ook niet moeten werken bij motor uit. Of is het de vacuumslang die loopt van het blok naar de bekrachtigingstrommel?? Ik lees het graag, Olav Quote
vjeepwagoneer Posted August 6, 2014 Report Posted August 6, 2014 En hoe remt hij? Als je hem tot de vloer kan in trappen zal hij dus ook niet remmen. Heb je ze wel eens ontlucht? Quote
JeePee Posted August 6, 2014 Report Posted August 6, 2014 De vacuumslang en bekrachtiger lijkt te doen wat ie moet doen. Je hebt waarschijnlijk lucht in je remleiding, vandaar ook dat borrelen in het reservoir. Dat bij stilstaande motor het pedaal hard aanvoeld komt omdat je dan minder kracht op je remleiding kunt zetten door het ontbreken van de bekrachtiging. Quote
wag86 Posted August 7, 2014 Author Report Posted August 7, 2014 Dank heren, ik ga (opnieuw) ontluchten, vooral de tweede zin van JeePee heeft me overtuigd. Olav Quote
ours alpin Posted August 18, 2014 Report Posted August 18, 2014 Kun je je pedaal direct tot de vloer intrappen is er, zoals al gezegd, zeer waarschijnlijk sprake van lucht. Als je pedaal langzaam tot de bodem zakt als je erop blijft staan is zeer waarschijnlijk de hoofdremcilinder lek. Quote
wag86 Posted November 13, 2014 Author Report Posted November 13, 2014 Was inderdaad lucht mannen. Met een vacuumset los je dit in je eentje snel op. Dank weer. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.