Jump to content

Recommended Posts

Posted

Technische mannen:

 

Wellicht een domme vraag maar te belangrijk om niet te stellen: Bij motor "uit" in mijn GW van 86 (nee, niet op lpg :no: ) is rempedaal vrijwel direct "hard" bij intrappen. Zodra de motor is gestart kan ik het pedaal tot de vloer intrappen, bouwt ook niets op, blijft zo. Het reservoir dat het dichts bij de firewall zit  van de rempomp borrelt er vrolijk op los... Ik denk zelf de pakkingen van de zuigerpen maar dan zou ie ook niet moeten werken bij motor uit. Of is het de vacuumslang die loopt van het blok naar de bekrachtigingstrommel?? 

Ik lees het graag,

 

Olav

Posted

De vacuumslang en bekrachtiger lijkt te doen wat ie moet doen. Je hebt waarschijnlijk lucht in je remleiding, vandaar ook dat borrelen in het reservoir.

Dat bij stilstaande motor het pedaal hard aanvoeld komt omdat je dan minder kracht op je remleiding kunt zetten door het ontbreken van de bekrachtiging.

Posted

Dank heren, ik ga (opnieuw) ontluchten,  vooral de tweede zin van JeePee heeft me overtuigd.

 

Olav

  • 2 weeks later...
Posted

Kun je je pedaal direct tot de vloer intrappen is er, zoals al gezegd, zeer waarschijnlijk sprake van lucht.

Als je pedaal langzaam tot de bodem zakt als je erop blijft staan is zeer waarschijnlijk de hoofdremcilinder lek.

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...