wrangler_tj Posted April 25, 2005 Report Posted April 25, 2005 Hallo, blijkbaar gaat mijn 4.2 blok van mijn CJ7 de geest geven door een teveel aan onderdruk. In plaats van een plaatsen van een revisieblok dat ook centen kost een waarbij alles van de oude blok nog overgeplaatst dient te worden, zoals inlaat en uitlaat, alternator, waterpomp,.... en je ook nog niet echt weet wat voor blok je krijgt. Ik zou dus gaan voor een okkasieblok een 4.0 liter van Bastings. Hij vraagt € 800.00 voor een complete blok zonder boite, dus met computer en kabelboom en alternator en.... Is dit een aanvaardbare prijs? En is dit al een H.O. blok of niet, hij komt volgens mij van een Cherokee. En nu heb belangrijkste wie heeft z'on ombouw al gedaan? Ik heb reeds info van het net vanuit de US, maar heeft iemand van jullie al de ombouw gedaan. Mij belangrijkste vraag is past deze blok tegen mijn boite? Of neem ik beter de boite ook mee over, maar past deze dan tegen mijn DANA300. Ik weet dat ook de benzinetank aangepast zal moeten worden naar de injectie, dat is niet direct het probleem, ik weet namelijk wel hoe alles aan te sluiten. Quote
Kameel Posted April 25, 2005 Report Posted April 25, 2005 Lijkt me een mooi prijsje...maar: - leeftijd? - km-stand? - liep het blok voor demonteren? ..en vast nog wel een paar dingen waar je op moet letten voor aanschaf. Wie wil? Vooropgesteld: tot nu toe alleen nog maar goeie dingen van Bastings gehoord. Dat telt ook redelijk zwaar mee... Quote
wrangler_tj Posted April 25, 2005 Author Report Posted April 25, 2005 Het blok zou van 1990 zijn een 112000km, heeft Bastings me verteld. Dus het is geen HO blok, hoeveel verschilt dit in PK's? Deze blok is toch gekend als 'solid as a rock" z'on beetje overwoestbaar. In mijn CJ7 gaat hij dan ook niet meer dan 3500km per jaar afleggen, dus als hij dan werkelijk 112K heeft kan hij nog wel een 100000km mee, denk ik dan. Is hij te vertrouwen op het gebied van gebruikte motors, ik ben er al eens geweest voor een compleet remsysteem en dit was in orde. Maar volgens mij heeft iemand van het forum er een V8 van gekocht voor inbouw in zijn Wrangler, misschien kan hij laten weten hoe hij gevaren is met zijn blok. Quote
Beest Posted April 25, 2005 Report Posted April 25, 2005 zal je vast wel kennen.....maar is ut klikken waard Quote
Mav Posted April 25, 2005 Report Posted April 25, 2005 Originally posted by wrangler_tj@Apr 25 2005, 14:29 Maar volgens mij heeft iemand van het forum er een V8 van gekocht voor inbouw in zijn Wrangler, misschien kan hij laten weten hoe hij gevaren is met zijn blok. <div align="right">← Dat was ik, diezelfde die 2 weken geleden bij jou je TJ veren heeft opgehaald Maar verschil is dat ik geen los blok heb gekocht, ik had de mazzel dat hij een schade ZJ binnenkreeg en ik daar zelf het blok met alle benodigde onderdelen uit kon slopen en hem voor die tijd nog lopend gezien/gehoord heb. Quote
Sjikita Posted April 25, 2005 Report Posted April 25, 2005 Hoi Wrangler, Ik heb nog wel een V8 (360) liggen, mischien is dat iets voor jou ?? Het past iig zo op de rest van je auto. Groeten Bas Quote
wrangler_tj Posted April 25, 2005 Author Report Posted April 25, 2005 @sjikita, maal me je prijs eens door en waarom doe je hem weg? Aantal km's? Olieverbruik,.....? Quote
Shark Posted April 25, 2005 Report Posted April 25, 2005 Heb jij dan zodadelijk een Weber en een DUI over??? Shark Quote
wrangler_tj Posted April 25, 2005 Author Report Posted April 25, 2005 misschien wel, en ik kan je verzekeren dan loopt ie als een trein, tjonge wat een "vulgary display of power", maar het kan ook zijn dat ik een blok extra koop voor 125 euro en dit dan zelf reviseer en dan in mijn CJ plaats. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.