Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hi Guys, ff een technisch vraagje,

Ik heb onlangs mijn 3e GC gekocht, mijn eerste was een 1 jaar oude 5.9 1998 welke ik in 1999 kocht met slechts 10.000km op de klok maar welke helaas in 2001 is afgebrand. Als tussendoortje kocht ik toen een 1996 ZJ 4.0i 6 cylinder welke iets langer mee moest als tussendoortje omdat na 9/11 mijn aandelen niets meer waard waren en sinds 2 maanden heb ik een ZJ VAN (grijs kenteken) op LPG, eveneens een zesje van 1996. Pffff. dit even als voorwoord,

Nu viel het mij bij de eerste twee al op dat het plaatje onder de automaat versnellingshendel (dus waar de P-R-D-1-2 op gedrukt staat) altijd aardig warm werden bij een snelwegrit. Niet dat je je handen verbrand maar toch redelijk warm. Toen ik echter de laatste kocht, viel het mij op dat deze NIET echt warm werd. Omdat ikzelf altijd de sapjes ververs, zeker van een Jeep waar ik de onderhoudhistorie niet van ken, heb ik bij de laatste de tussenbak ververst met Dextron III wat ik bij de vorige ook altijd deed en raad eens wat... Nu wordt ie ook warm. VRAAG: is dit normaal of een bekend verschijnsel of gebruik ik toch de verkeerde tussenbakolie? Ik neem tenminste aan dat het van de tussenbak komt...

Gr. Simba

Posted

Gezien de plek waar de handle zit, de manier waarop de automaat en tussenbak bediend worden en het feit dat het "bakje", waarin de automaatbediening zit, niet door de wagenvloer heengaat, denk ik aan toeval!

Ik denk dat de warmte afkomstig is van de verlichting van de selectorstanden, misschien dat het lampje eerst niet gebrand heeft?