Spring naar bijdragen

"HOWTO" vervangen Bougiekabels / verdelerkap Jeep GC met gasinbouw


Recommended Posts

Geplaatst

Beste leden,

Ik heb een GC van 1994 (foto's volgen) en hij loopt wat onregelmatig stationair (en in de lage toeren) sinds 1 week. Nou vermoed ik de bougiekabels, maar ik ben niet zo'n goede knutselaar (alles waar ik goed bij kan waag ik een poging). De Jeep heeft Gas inbouw, weet niet hoe het zit met wat je wel en wat je beter niet kan demonteren dan.

Anyhow, wellicht dat iemand zin heeft om het tegen vergoeding voor me te doen, materiaal zal ik dan zelf inkopen. Tevens rommelt de katalysator, kan dit mogelijk ook een oorzaak zijn van het onregelmatig in de lage toeren?

Hoor het graag.

Geplaatst

hallo,

Als je even verteld waar je woont. Er zijn verschillende forummers die willen helpen.

Ik woon in Zuid Limburg en na 3 jaar GCen op gas heb ik dit wel al eens verholpen. Dus laat maar horen.

Geplaatst

Mijn YJ had losliggend materiaal in de katalysator. Startte toen heel slecht en liep ook slecht stationair. Kat eraf en alles was opgelost. Kan dus bij jou ook deel van het probleem zijn. Succes.

Geplaatst
hallo,

Als je even verteld waar je woont. Er zijn verschillende forummers die willen helpen.

Ik woon in Zuid Limburg en na 3 jaar GCen op gas heb ik dit wel al eens verholpen. Dus laat maar horen.

Dat is harstikke mooi, ik woon zelf in Driebergen, maargoed, ik rij op Gas en Limburg is ook weleens leuk :wacko:. Ik ga eerst even de kat eronderuit halen, als die dan nog raar doet hoor je van me. Kan je me anders een PM sturen met je tel. nr. en gewenste vergoeding? Voor de feestdagen is niet nodig....

Geplaatst
Mijn YJ had losliggend materiaal in de katalysator. Startte toen heel slecht en liep ook slecht stationair. Kat eraf en alles was opgelost. Kan dus bij jou ook deel van het probleem zijn. Succes.

Dank, ga ik morgen proberen. Domme vraag: Als ik die katalysator eronderuit haal, dan heb ik waarschijnlijk een stuk pijp te kort. Kan ik eerst testen met een stuk zinken regenpijp ofzo en een flinke slangenklem voordat ik een nieuwe katalysator bestel?

Geplaatst
Dank, ga ik morgen proberen. Domme vraag: Als ik die katalysator eronderuit haal, dan heb ik waarschijnlijk een stuk pijp te kort. Kan ik eerst testen met een stuk zinken regenpijp ofzo en een flinke slangenklem voordat ik een nieuwe katalysator bestel?

Ik heb het keramische blok dat in de kat zit, verpulverd en eruit gegoten. (eerts de kat ertussenuit natuurlijk)

Daarna de lege kat weer terug geplaatst. Werkt best.

Er zijn er ook die een los stuk uitlaatpijp ertussen hebben gemonteerd.

Geplaatst
Ik heb het keramische blok dat in de kat zit, verpulverd en eruit gegoten. (eerts de kat ertussenuit natuurlijk)

Daarna de lege kat weer terug geplaatst. Werkt best.

Er zijn er ook die een los stuk uitlaatpijp ertussen hebben gemonteerd.

Sounds like fun! Hoe?

Geplaatst

Ik heb de kat in de workmate rechtop gezet. Toen ben ik er met een ijzeren buis van 22mm in gaan porren/stampen, net zolang tot de "baksteen" die erin zat klein genoeg was tot die eruit kon. Geeft wel een hoop stof, misschien verstandig om niet in te ademen.:wacko:

Geplaatst
Hier idem.

Voor APK ook beter om een lege kat te hebben dan een stuk pijp.

En met LPG no problemo met lege kat.

Met benzine hoop ik ook niet.

Zal het de volgende APK wel merken.:yes:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...