Jump to content

Masis

Forum member
  • Content Count

    2909
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    44

Masis last won the day on January 18 2020

Masis had the most liked content!

Community Reputation

87 Excellent

About Masis

  • Birthday 12/14/1993

Contact Methods

  • MSN
    masis_t@hotmail.com

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Den Haag

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1998

Recent Profile Visitors

7393 profile views
  1. Ja, heb ik ook een tijdje last van, niet dat hij eruit springt maar als ik op snelheid rij en dan gas bij geef dat hij eerst weer uit OD springt en later pas weer oppakt. GS heb ik al een paar jaar op de plank liggen van Borg Wagner, maar geen tijd voor gehad.
  2. Dan zou ik de viscofan verdenken, is die nog goed? De 2.8L KJ's hebben naast de viscofan ook een elektrische fan voornamelijk voor de airco, sprint deze wel bij?
  3. Denk dat die 2 dingen losstaand zijn van elkaar. Eerst kijken waarom die warmloopt, radiator, waterpomp, koppakking etc. Als dat in orde is zou ik naar de andere storing kijken.
  4. https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/overige-auto-s/m1679925339-jeep-wrangler-amphi-car-watercar.html?previousPage=lr
  5. Inderdaad, sensoren van NTK of Mopar kopen. Als je er een van Crown hebt kan die direct al de prullenbak in. Heb je wel de juiste kant vervangen? De cylinder order is op de 3.8L andersom dan de andere Jeep V6/V8 blokken (5.2/5.9/3.7/4.7). Bij die laatste blokken is links (bestuurderskant) bank1/cilinder1, bij de 3.8 is rechts (passagierskant) bank1/cilinder1.
  6. Even het contact aanzetten terwijl je de knop van de tellers indrukt. De cluster test dan zichzelf, alle tellers en lampjes gaan even branden. Als de 4wd lampjes branden, kun je er vanuit gaan dat het aan de schakelaar ligt op de tussenbak. Die gaat vaak stuk, en is waarschijnlijker dan dat er 3 lampjes tegelijk stuk zijn in de cluster.
  7. Ja, dat wordt inderdaad dealer werk of autobedrijven die de mogelijkheid hebben om de pin op te vragen bij FCA. Sleutelmakers met bijvoorbeeld Autel apparatuur/netwerk hebben ook de pin code nodig, als zij niet direct toegang hebben tot FCA zijn er bedrijven die dit verstrekken, zoals deze: https://www.car-keys-online.com/chrysler-key-code-and-pin.html Welke DRBIII emulator heb je draaiend gekregen? Ik ben er ook een hele tijd terug even mee bezig geweest maar daar bleef het ook bij.
  8. 2006 radio past niet in een 1997'er. Vanaf 2003 zijn ze anders, ronde hoeken.
  9. Optima's waren vroeger heel goed, we hadden er een voor zo'n 15 jaar in de KJ zitten. Tegenwoordig is de kwaliteit een stuk minder sinds de productie is verplaatst naar Mexico. Als ze 1 keer leeggelopen zijn kun je ze vaak al weggooien. Heb die van de KJ laatst vervangen door een Bosch accu, S4 009, 74ah. Is iets te groot, zijkanten iets aanpassen en dan past ie net op de mm nauwkeurig.
  10. Ik kan je er niet direct aan helpen, maar volg wel heel graag het project! Heb er ook sterk aan zitten denken om de 304 in de CJ te vervangen door een 5.9 Magnum. Moderne techniek met injectie, onderdelen makkelijk te verkrijgen, veel snellere automaat... Complete 5.9 erbij gekocht met goedlopend blok/bak, en vanwege tijdgebrek is het daar een beetje bij gebleven. Heb wel veel zitten lezen en rondvragen, Michel heeft ook veel met me meegedacht. Voordeel van de bak+blok aan de Dana300 te koppelen is dat je de assen kunt behouden, maar die gaan het zwaar krijgen met 2/3x zoveel vermogen. A
  11. Ja hoor, geen paniek. Kwalitatief goede verbreders kiezen, druppeltje locktite op de binnenste naafbouten smeren, gelijkmatig kruislings aandraaien en op moment zetten. Belangrijkste van alles, goed nakijken of de naafbouten niet uit de spacers steken. Vaak met 30mm niet het geval bij een KJ. Zo wel, dan rust de velg op de deze bouten ipv het 'vlees' van de spoorverbreders, dan wordt het link.
  12. Ja, dan zie je de datum tenaamstelling veranderen. Aantal eigenaren blijft gelijk als het bij een erkend bedrijf als handelsvoorraad wordt gezet.
  13. Je hebt een verkeerde schakelaar, dit is niet van een 2006 TJ, en de mistlicht functie hierop bedient inderdaad de mistlichten voor zoals Real Strangler al zegt. Dit type schakelaar is op veel Chryslers spul gebruikt van die jaren, maar net in andere varianten, dus het zou kunnen dat ze hem van bijvoorbeeld een PT Cruiser hebben gepakt. Zo hoort de mistlicht schakelaar van een 2006 TJ eruit te zien; Wellicht is het mogelijk om door draden om te leggen hem met je huidige schakelaar werkend te krijgen, maar persoonlijk zou ik liever een juiste schakelaar zoeken.
  14. Persoonlijk zou ik een gebruikt setje zoeken, en deze laten reviseren. Anders loop je maar te rommelen met de versterker voor niks. De originele speakers van de Limited (met Infinity installatie) zijn prima mits ze in goede staat zijn/niet gescheurd. Ik heb misschien nog wel wat liggen bedenk ik me net, ga ik morgen even checken.
  15. Achterkant is goed te doen, voorkant is vechtwerk. Zit allemaal erg strak, ben je wel even mee bezig.
×
×
  • Create New...