Menno Posted July 26, 2007 Report Posted July 26, 2007 na het rijden in ijmuiden viel mij een paar dagen later op dat de achteras een raar zingend, schransend of weet ik wat hoe ik het moet omschrijven, geluid maakte, gister even het olie peil gecontroleerd van het achter diff, en wat bleek er kwam 750ml te veel uitgelopen:wacko:, gelijk ontluchtingslangetje nagelopen was niks mis mee, dan dop er maar weer op en testen, niet dus, nu zet ik hem net op de brug om het diff deksel los te halen kom ik tot ontdekking dat dit blokje dus los zit zonder boutje ten eerste kan je deze zo koud op de as vastzetten met een normaal boutje? of moeten hier nog speciale ringetjes tussen en een speciaal boutje dit ivb met de remleiding die er door gaat ten tweede is het metrisch schroefdraad? alvast bedankt voor alle reacties:B Quote
Kameel Posted July 26, 2007 Report Posted July 26, 2007 Das een lastige, omdat je YJ volgens mij voor 90% verbouwd is. Dus??? Quote
Menno Posted July 26, 2007 Author Report Posted July 26, 2007 ja maar dat blokje zit toch ook op een dana35?? Quote
Kameel Posted July 27, 2007 Report Posted July 27, 2007 ff van Stu geleend... verdeelblokje zit vast in combinatie met de ontluchting.. dus bij jou waarschijnlijk met simpel boutje omdat je ontluchting op de klok zit? Quote
Sjikita Posted July 29, 2007 Report Posted July 29, 2007 Is puur een boutje om vast te zetten en heeft niets met de remleiding te maken. Wel is het gat in de asbuis open en er loopt dus water/modder in je asbuis. Bij AMC 20 achteras wil dit zeggen dat dat water/modder dus ook in je dif komt omdat de afdichting aan de buitenkant van de asbuis zit. Ik weet niet of dit met een dana 35 ook zo is maar dat zal wel verklaren waarom er teveel "olie" in je diff zat. Dus als je boutje erin draait doe het dan met locktide en volgens mij is het UNC draad en niet metrisch. Groeten Bas Quote
Menno Posted July 29, 2007 Author Report Posted July 29, 2007 ik heb hem er inmiddels weer op zitten, maar dat gejank ligt wel aan de afstelling van het kroon&pinion wiel want hier zit ook zomaar ineens iets speling op, heb inmiddels ook al een installatie kit besteld, moet alleen nog even kijken hoe ik zoiets afstel maar evengoed bedankt Bas Quote
Yvan Posted July 29, 2007 Report Posted July 29, 2007 's Best goed te doen en Haynes beschrijft 't aardig juist voor een D35 dus in grote lijnen zal 't voor jou as ook wel toepasbaar zijn. Had goede linkjes in Favorieten maar aangezien 'k een FormatC..gedaan heb overlaatst is ie leeg:blush: (ff terugzoeken online strakkies) Momentsleutel,goede meetklok,gedult & minimaal 1 logisch denkende hersencel zijn noodzakelijk,shims zitten in 't pakket neem ik aan. Succes. Quote
Shetlander Posted July 30, 2007 Report Posted July 30, 2007 Zolang er nog een ontluchting op de as zit, volstaat een boutje. Zoniet moet er een aansluiting voor de ontluchting in. Bij de D35 assen zijn er ook verschillen voor wat betreft de ontluchting van de as: Sommigen hebben dat blokje middels de ontluchtingsaansluiting vastzitten en anderen hebben er een boutje inzitten en zit er een aparte aansluiting voor de ontluchting. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.