Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hier ff wat fotoos van een YJ uit 1989 , hij kocht m toen was ie standaard en heeft m toen helemaal opnieuw opgebouwd tot de laatste bout !

En heeft m op gehoogd met steunbalken uit de bouw :D Ja echt BIZAR !

Nieuwe body en voor de rest is ie echt in nieuwstaat , oja over 2 weken is ie klaar !

Tis jammer dat we de vorige keeren geen fotoos hadden gemaakt , maar misschien kan ik er wel nog aankomen...

hier even een indruk ...

RIMG0114.jpg

RIMG0111.jpg

RIMG0104.jpg

RIMG0123.jpg

RIMG0124.jpg

RIMG0126.jpg

RIMG0131.jpg

RIMG0127.jpg

RIMG0113.jpg

RIMG0108.jpg

RIMG0106.jpg

RIMG0129.jpg

RIMG0125.jpg

RIMG0109.jpg

RIMG0103.jpg

technische vragen hebben geen zin :rolleyes: er zijn nog veel dingen die die gaat doen aan dat ding , ik houd je wel op de hoogte!

groetjesss :whistle:

Posted
technische vragen hebben geen zin :yes: er zijn nog veel dingen die die gaat doen aan dat ding , ik houd je wel op de hoogte!

groetjesss :rolleyes:

Eentje dan.........: doet ie wat in traanplaat ???? :thumbsup::frusty:

Posted
oja over 2 weken is ie klaar !

Eerste rit gaat langs de RDW zeker? Wat een werk zeg, ben benieuwd om 'm een keer in aktie te zien!!

Posted

Wat een apart ding!! De hoogste body lift ooit???

In het terrein wel enorm oppassen trouwens, als ie daar al ooit gaat komen.

Echt héél apart!

Posted

Klokjes vind ik fantastisch.. :rolleyes:

Waarom geen technische vragen eigenlijk? Bij 'zelfbouw' moet je daar wel rekening mee houden.

Die aandrijfas lijkt me een zwak punt i.v.m. het enorme koppel van die diesel. :thumbsup:

De roestduivel heeft voorlopig geen kans denk ik, nice.

Posted
Klokjes vind ik fantastisch.. :rolleyes:

Waarom geen technische vragen eigenlijk? Bij 'zelfbouw' moet je daar wel rekening mee houden.

Die aandrijfas lijkt me een zwak punt i.v.m. het enorme koppel van die diesel. :frusty:

De roestduivel heeft voorlopig geen kans denk ik, nice.

heej , sorry het was misschien wat kort door de bocht , maar je heb wel gelijk .

Het feit is zo dat ik namelijk zelf pas kom kijken op Jeep gebied....het was eigenlijk een soort van zelf bescherming voordat ik dadelijk voor mij ingewikkelde vragen moet gaan beandwoorden en die gozer 3x op een dag moet gaan bellen... :huh:

Oja de assen zijn van een Grand Wagoneer en heeft voor en achter lockers , deze wielen gaan dr af en komen 38ers onder en nog een hoger veren pakket ! :yes:

Het is een jongen die voor hem zijn droom auto aan het bouwen is ... hij wil zeker het terrein in , maar hoe dat zal verlopen zal nu nog niemand weten ..

Als ik met Jan volgende week weer ga kijken zal ik proberen de door jullie gevraagde vragen bij hem neer teleggen en zo tebeantwoorden .

De keuring zegt ie is geen probleem ....

groetjes Dave :thumbsup:

Posted

Allereerst zeer veel respect voor het vele werk wat hierin is gaan zitten. Want als de foto's 1 ding duidelijk maken is het dat wel. :rolleyes:

En het ziet er zeker imposant uit.

Persoonlijk vind ik bepaalde dingen niet mooi, maar het is ook niet mijn auto :frusty: En zet ik m'n vraagtekens bij een paar beslissingen die tijdens de bouw genomen zijn en ben trouwens wel benieuwd naar de reden waarom die beslissingen genomen zijn.

Ik hoop van harte voor de eigenaar dat hij hem door de diverse keuringen heen krijgt en er van 't zomer lekker mee op de boulevard van Scheveningen kan cruisen en er fijn mee door het terrein kan :thumbsup:

Ben benieuwd naar het eindresultaat over 2 weken.

(oh ja, die klokjes zijn idd super!)

Posted
heej , sorry het was misschien wat kort door de bocht , maar je heb wel gelijk .

Het is feit is zo dat ik namelijk zelf pas kom kijken op Jeep gebied....het was eigenlijk een soort van zelf bescherming voordat ik dadelijk voor mij ingewikkelde vragen moet gaan beandwoorden en die gozer 3x op een dag moet gaan bellen... :frusty:

Oja de assen zijn van een Grand Wagoneer en heeft voor en achter lockers , deze wielen gaan dr af en komen 38ers onder en nog een hoger veren pakket ! :thumbsup:

Het is een jongen die voor hem zijn droom auto aan het bouwen is ... hij wil zeker het terrein in , maar hoe dat zal verlopen zal nu nog niemand weten ..

Als ik met Jan volgende week weer ga kijken zal ik proberen de door jullie gevraagde vragen bij hem neer teleggen en zo tebeantwoorden .

De keuring zegt ie is geen probleem ....

groetjes Dave :rolleyes:

Nou Deef, is toch fantastisch voor die jongen dat ie bijna zijn droomauto klaar heeft??? Zullen wat uurtjes in zijn gaan zitten.

Of wij m nou wel of niet mooi vinden...boeiuh...

Als hij er mee het terrein in gaat, wel erg oppassen, want is een bietjuh topzwaar, en idd zoals Kameel al schreef, ik zou de aandrijfassen behoorlijk in de gaten houden.

Ben benieuwd naar een update.

Posted

RIMG0114.jpg

Heel veel werk.

Maar niet geheel mijn smaak.

Ik zou persoonlijk de voorbumper er gelijk afhalen.

En de balk uit de bouw die er onder zit.

Traanplaat binnenzijde is lekker makelijk schoon spuiten

Teller nice....

Posted
ik vind persoonlijk dat hij te hoog staat voor de bandenmaat

maar verhoogt met steunbalken? ;)

das wel vreemd

Zo'n bodylift met plastic busjes vond ik niet zo'n veilig idee, bij een frontale aanrijding gaat de body schuiven. Door de bodylift uit te voeren met deze balken zit deze net zo sollide op het chasis als in de orginele situatie.

Posted
Allereerst zeer veel respect voor het vele werk wat hierin is gaan zitten. Want als de foto's 1 ding duidelijk maken is het dat wel. ;)

En het ziet er zeker imposant uit.

Persoonlijk vind ik bepaalde dingen niet mooi, maar het is ook niet mijn auto :yes: En zet ik m'n vraagtekens bij een paar beslissingen die tijdens de bouw genomen zijn en ben trouwens wel benieuwd naar de reden waarom die beslissingen genomen zijn.

Ik hoop van harte voor de eigenaar dat hij hem door de diverse keuringen heen krijgt en er van 't zomer lekker mee op de boulevard van Scheveningen kan cruisen en er fijn mee door het terrein kan :blink:

Ben benieuwd naar het eindresultaat over 2 weken.

(oh ja, die klokjes zijn idd super!)

4" heavy duty verenpakket, moet goed zijn, toch?

Posted

beste deef, hier wat extra (juiste) informatie, yj 1987, 6.5 liter diesel automaat, quadratrack, continu 4wd, tijdens de bouw zijn er veel dingen weer veranderd, mijn plannen voor de volgende weken zijn : verenpakket wisselen voor een 4" heavy duty pakket, achter aandrijfas vervangen, en de banden wisselen voor 37". andere spatschermen van bushwacker. heb nog iets meer werk dan 2 weken, heb een remleidingpakket van rvs besteld, duurt ff , brandstofleidingen en radiateur moeten ook nog op maat gemaakt worden. vierpunt gordels monteren en nog wat werk aan de tranenplaat en de bedrading. dan moet ie wel een keer klaar zijn.

Oja ,bumper en lierplaat wordt glimmend rvs (dit is niet de orginele bumper)

heb ik al, werk en plezier zo veel mogenlijk gescheiden houden

Posted

Volgens mij wordt ie afgekeurd op het kapotte ruitenwisserblad. :rolleyes:

Voor het mooie zouden de bodemberschermbeugels eigenlijk op die 'bouw'balken moeten zitten.

Ik wil hem wel eens in actie zien binnenkort.

  • 2 weeks later...
Posted

Wauw, wat een werk!

Het zal niet voor iedereen z'n smaak zijn maar ziet er zeker indrukwekkend uit.

Ik zal voor je stoppen en even goed kijken als ik je op de boulevard tegen kom. Ben wel benieuwd hoe die er in real life uitziet.

Mooi project hoor, en mooi tellers. :wacko:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...