DEEF Posted March 27, 2007 Report Posted March 27, 2007 Hier ff wat fotoos van een YJ uit 1989 , hij kocht m toen was ie standaard en heeft m toen helemaal opnieuw opgebouwd tot de laatste bout ! En heeft m op gehoogd met steunbalken uit de bouw Ja echt BIZAR ! Nieuwe body en voor de rest is ie echt in nieuwstaat , oja over 2 weken is ie klaar ! Tis jammer dat we de vorige keeren geen fotoos hadden gemaakt , maar misschien kan ik er wel nog aankomen... hier even een indruk ... technische vragen hebben geen zin er zijn nog veel dingen die die gaat doen aan dat ding , ik houd je wel op de hoogte! groetjesss Quote
wrangler 92 Posted March 27, 2007 Report Posted March 27, 2007 technische vragen hebben geen zin er zijn nog veel dingen die die gaat doen aan dat ding , ik houd je wel op de hoogte!groetjesss Eentje dan.........: doet ie wat in traanplaat ???? Quote
Ab Posted March 27, 2007 Report Posted March 27, 2007 oja over 2 weken is ie klaar ! Eerste rit gaat langs de RDW zeker? Wat een werk zeg, ben benieuwd om 'm een keer in aktie te zien!! Quote
kollee Posted March 27, 2007 Report Posted March 27, 2007 Wat een apart ding!! De hoogste body lift ooit??? In het terrein wel enorm oppassen trouwens, als ie daar al ooit gaat komen. Echt héél apart! Quote
Kameel Posted March 27, 2007 Report Posted March 27, 2007 Klokjes vind ik fantastisch.. Waarom geen technische vragen eigenlijk? Bij 'zelfbouw' moet je daar wel rekening mee houden. Die aandrijfas lijkt me een zwak punt i.v.m. het enorme koppel van die diesel. De roestduivel heeft voorlopig geen kans denk ik, nice. Quote
DEEF Posted March 28, 2007 Author Report Posted March 28, 2007 Klokjes vind ik fantastisch.. Waarom geen technische vragen eigenlijk? Bij 'zelfbouw' moet je daar wel rekening mee houden. Die aandrijfas lijkt me een zwak punt i.v.m. het enorme koppel van die diesel. De roestduivel heeft voorlopig geen kans denk ik, nice. heej , sorry het was misschien wat kort door de bocht , maar je heb wel gelijk . Het feit is zo dat ik namelijk zelf pas kom kijken op Jeep gebied....het was eigenlijk een soort van zelf bescherming voordat ik dadelijk voor mij ingewikkelde vragen moet gaan beandwoorden en die gozer 3x op een dag moet gaan bellen... Oja de assen zijn van een Grand Wagoneer en heeft voor en achter lockers , deze wielen gaan dr af en komen 38ers onder en nog een hoger veren pakket ! Het is een jongen die voor hem zijn droom auto aan het bouwen is ... hij wil zeker het terrein in , maar hoe dat zal verlopen zal nu nog niemand weten .. Als ik met Jan volgende week weer ga kijken zal ik proberen de door jullie gevraagde vragen bij hem neer teleggen en zo tebeantwoorden . De keuring zegt ie is geen probleem .... groetjes Dave Quote
Mav Posted March 28, 2007 Report Posted March 28, 2007 Allereerst zeer veel respect voor het vele werk wat hierin is gaan zitten. Want als de foto's 1 ding duidelijk maken is het dat wel. En het ziet er zeker imposant uit. Persoonlijk vind ik bepaalde dingen niet mooi, maar het is ook niet mijn auto En zet ik m'n vraagtekens bij een paar beslissingen die tijdens de bouw genomen zijn en ben trouwens wel benieuwd naar de reden waarom die beslissingen genomen zijn. Ik hoop van harte voor de eigenaar dat hij hem door de diverse keuringen heen krijgt en er van 't zomer lekker mee op de boulevard van Scheveningen kan cruisen en er fijn mee door het terrein kan Ben benieuwd naar het eindresultaat over 2 weken. (oh ja, die klokjes zijn idd super!) Quote
dezperado Posted March 28, 2007 Report Posted March 28, 2007 prachtig die klokjes.... vreselijk die voorbumper gaan die bladveren dat allemaal dragen ?? Quote
kollee Posted March 28, 2007 Report Posted March 28, 2007 heej , sorry het was misschien wat kort door de bocht , maar je heb wel gelijk .Het is feit is zo dat ik namelijk zelf pas kom kijken op Jeep gebied....het was eigenlijk een soort van zelf bescherming voordat ik dadelijk voor mij ingewikkelde vragen moet gaan beandwoorden en die gozer 3x op een dag moet gaan bellen... Oja de assen zijn van een Grand Wagoneer en heeft voor en achter lockers , deze wielen gaan dr af en komen 38ers onder en nog een hoger veren pakket ! Het is een jongen die voor hem zijn droom auto aan het bouwen is ... hij wil zeker het terrein in , maar hoe dat zal verlopen zal nu nog niemand weten .. Als ik met Jan volgende week weer ga kijken zal ik proberen de door jullie gevraagde vragen bij hem neer teleggen en zo tebeantwoorden . De keuring zegt ie is geen probleem .... groetjes Dave Nou Deef, is toch fantastisch voor die jongen dat ie bijna zijn droomauto klaar heeft??? Zullen wat uurtjes in zijn gaan zitten. Of wij m nou wel of niet mooi vinden...boeiuh... Als hij er mee het terrein in gaat, wel erg oppassen, want is een bietjuh topzwaar, en idd zoals Kameel al schreef, ik zou de aandrijfassen behoorlijk in de gaten houden. Ben benieuwd naar een update. Quote
Utah Posted March 28, 2007 Report Posted March 28, 2007 Ja echt BIZAR ! Precies de juiste woorden: echt BIZAR. Quote
puppy Posted March 28, 2007 Report Posted March 28, 2007 ik vind persoonlijk dat hij te hoog staat voor de bandenmaat maar verhoogt met steunbalken? das wel vreemd Quote
www.jeepie.nl Posted March 28, 2007 Report Posted March 28, 2007 Heel veel werk. Maar niet geheel mijn smaak. Ik zou persoonlijk de voorbumper er gelijk afhalen. En de balk uit de bouw die er onder zit. Traanplaat binnenzijde is lekker makelijk schoon spuiten Teller nice.... Quote
DEEF Posted March 28, 2007 Author Report Posted March 28, 2007 Oja ,bumper en lierplaat wordt glimmend rvs (dit is niet de orginele bumper) Quote
rvdblade Posted March 28, 2007 Report Posted March 28, 2007 Had hij niet beter gewoon een tractor kunnen kopen ?? Quote
kollee Posted March 28, 2007 Report Posted March 28, 2007 Had hij niet beter gewoon een tractor kunnen kopen ?? Quote
marcel van den berg Posted March 30, 2007 Report Posted March 30, 2007 ik vind persoonlijk dat hij te hoog staat voor de bandenmaatmaar verhoogt met steunbalken? das wel vreemd Zo'n bodylift met plastic busjes vond ik niet zo'n veilig idee, bij een frontale aanrijding gaat de body schuiven. Door de bodylift uit te voeren met deze balken zit deze net zo sollide op het chasis als in de orginele situatie. Quote
marcel van den berg Posted March 30, 2007 Report Posted March 30, 2007 Allereerst zeer veel respect voor het vele werk wat hierin is gaan zitten. Want als de foto's 1 ding duidelijk maken is het dat wel. En het ziet er zeker imposant uit. Persoonlijk vind ik bepaalde dingen niet mooi, maar het is ook niet mijn auto En zet ik m'n vraagtekens bij een paar beslissingen die tijdens de bouw genomen zijn en ben trouwens wel benieuwd naar de reden waarom die beslissingen genomen zijn. Ik hoop van harte voor de eigenaar dat hij hem door de diverse keuringen heen krijgt en er van 't zomer lekker mee op de boulevard van Scheveningen kan cruisen en er fijn mee door het terrein kan Ben benieuwd naar het eindresultaat over 2 weken. (oh ja, die klokjes zijn idd super!) 4" heavy duty verenpakket, moet goed zijn, toch? Quote
marcel van den berg Posted March 30, 2007 Report Posted March 30, 2007 beste deef, hier wat extra (juiste) informatie, yj 1987, 6.5 liter diesel automaat, quadratrack, continu 4wd, tijdens de bouw zijn er veel dingen weer veranderd, mijn plannen voor de volgende weken zijn : verenpakket wisselen voor een 4" heavy duty pakket, achter aandrijfas vervangen, en de banden wisselen voor 37". andere spatschermen van bushwacker. heb nog iets meer werk dan 2 weken, heb een remleidingpakket van rvs besteld, duurt ff , brandstofleidingen en radiateur moeten ook nog op maat gemaakt worden. vierpunt gordels monteren en nog wat werk aan de tranenplaat en de bedrading. dan moet ie wel een keer klaar zijn. Oja ,bumper en lierplaat wordt glimmend rvs (dit is niet de orginele bumper) heb ik al, werk en plezier zo veel mogenlijk gescheiden houden Quote
Ogdak Posted March 31, 2007 Report Posted March 31, 2007 Ziet er strak uit, jammer van al dat "traanplaat" Quote
Jim Posted April 1, 2007 Report Posted April 1, 2007 Volgens mij wordt ie afgekeurd op het kapotte ruitenwisserblad. Voor het mooie zouden de bodemberschermbeugels eigenlijk op die 'bouw'balken moeten zitten. Ik wil hem wel eens in actie zien binnenkort. Quote
Mjoeb Posted April 13, 2007 Report Posted April 13, 2007 Wauw, wat een werk! Het zal niet voor iedereen z'n smaak zijn maar ziet er zeker indrukwekkend uit. Ik zal voor je stoppen en even goed kijken als ik je op de boulevard tegen kom. Ben wel benieuwd hoe die er in real life uitziet. Mooi project hoor, en mooi tellers. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.