RWe Posted March 31, 2025 Report Posted March 31, 2025 Goedendag, Ik heb sinds kort een Cherokee XJ uit '99. Nu liep die goed tot vorige week. Rond de 2000 rpm begint die te 'bonken". Als je hem daar rustig doorheen trekt gaat het gelijk weer soepel. Maar kloppen doet dat niet natuurlijk. Eerst maar eens de bougies nagekeken. Die zijn behoorlijk voorzien van zwarte koolstof aanslag. Alleen ik kom niet zo makkelijk bij cilinder 1. De airco pomp lijkt in de weg te zitten. Kan me alleen niet voorstellen dat je die moet demonteren om een bougie te vervangen! Iemand een suggestie? Quote
Ab Posted March 31, 2025 Report Posted March 31, 2025 Aircopomp kan gewoon blijven zitten. Ik gebruik meestal een pijpsleutel om deze eruit te krijgen. Quote
RWe Posted April 9, 2025 Author Report Posted April 9, 2025 Heb maar een bougiesleutel aanschaft met een flexible elleboog. Beetje pielen maar het is gelukt Quote
RWe Posted June 13, 2025 Author Report Posted June 13, 2025 Beetje vreemd had een nieuwe krukas sensor besteld. Oude gedemonteerd. Nieuw erin gezet maar toen paste de stekker niet. Wat op zich als bijzonder was want type en bouwjaar klopte gewoon. Maar de stekker was op de hoekjes net te verschillend van hetgeen erin zat. Dus de oude weer teruggezet nadat ik deze schoon gemaakt had. Zat wat vet en vuil op. En wat denk je loopt weer als een zonnetje. Ook rond de 2.000 rpm. Alleen vorige week had ik even wat gestotter maar sindsdien geen problemen. Lijkt dan toch wel aan de krukassensor te liggen. Quote
Recommended Posts