Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heey Jeep liefhebbers en fanatieken!

Ik loop al een aantal maanden tegen het zelfde probleem aan. Om een situatie te schetsen. Ik heb mijn Jeep Grand Cherokee overland uit 2011 sinds juni vorige jaar, gekocht bij een particuliere dealer. Na de aankoop kwam ik er achter dat de verlichting niet klopte en bij hem ook aan gegeven met meerderen problemen. Hij heeft dit redelijk op gepakt en een aantal opgelost. Nu heb ik dus het probleem dat mijn standaard accu telkens leeg was maar na verschillende tijden de ene dag was het na 1 dag de andere keer na 3 a 5 dagen soms gewoon een periode niet...

Ik heb sinds kort een zwaardere accu in gedaan omdat ik dacht dat de accu te zwak was omdat veel accessoires elektrische bestuurd zijn.

Van de week had ik de auto een dagje laten staan want het was mooi weer en wilde met de motor naar werk. Ik kwam thuis en wilde de auto pakken om naar de sportschool te gaan. Wat kom ik tegen een lege accu...

Hebben jullie enige idee hoe ik dit kan oplossen en iemand die een goede monteur kent die mij hier mee kan helpen rond omgeving Eindhoven.

Meer info over de auto is dat hij vanuit Duitsland is geïmporteerd en nog de originele kabelboom heeft waar aan gebeund ik denk dat dat is gebeurt om hem Europees te krijgen. Verder weet ik vanuit de dealer dat er meerdere modus nog aanstaan maar niet aanwezig zijn zoals een standkachel. En nog een paar maar dat weet ik niet meer.

Ik hoop dat jullie mij hier mee willen helpen en meedenken. Ik ben bereid om jullie ook te helpen met mijn kennis en vaardigheden.

 

Met Vriendelijke Groet,

Alexie de Jong

Posted

Wat je zelf kunt doen....

Een accuklem los halen, een 12 volt lampje tussen de klem en de accupool houden. Als dit lampje gaat branden heb je dus een stevige lekstoom.

Terwijl het lampje brand, trek je een voor een de zekeringen eruit. Als het lampje uitgaat, heb je het circuit gevonden van je stroomlek.

Dan horen we wel weer van je!  Succes, Siert. 

Posted

Welkom Alexie,

Stroom lekkage die soms wel, soms niet optreedt in een auto waar al in gerommeld is, is een erg lastig probleem... Het kan een gevolg zijn van de werkzaamheden, maar ook een brakke module of een ander twijfelachtig component.

Je kan online bij Jeep de"build sheet" opvragen. Dan weet je hoe en met welke opties het voertuig de fabriek verlaten heeft, en voor welke markt.

Verder is een Factory Service Manual met de electrische schema's een must als je zelf aan de slag wilt.

Heb je de zekeringen er al eens één voor één uit getrokken, en zo rust stroom van alles circuits gemeten? *Edit* zie opmerking van Siert hierboven *

Voor een garage, GP service zit in Eindhoven, daar zijn ze bekend met Jeeps

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...