Nonja Posted January 27 Report Posted January 27 Hallo Jeepers, Mijn hardtop dak is tijdelijk lichtgrijs geworden ipv zwart van mijn Jeep Wrangler TJ. Waarmee kan ik dit weer mooi zwart krijgen? Bedankt voor jullie reactie, Nonja Quote
Cannonball Posted January 29 Report Posted January 29 (edited) Hoi Nonja, Er zijn naar mijn idee twee opties. Je kunt de hardtop in de olie zetten, waardoor de kleur weer wat meer naar voren komt. Dit is echter een tijdelijke, optische aanpassing. Of je schildert/spuit de hardtop opnieuw zwart. Ik wil mijn eigen hardtop ook opknappen en heb me er een beetje in verdiept. Ik kies voor een simpele aanpak en ga de hardtop schilderen met een roller. Hiervoor tape je alles goed af wat je niet in de kleur wilt hebben. Vervolgens ruw je het oppervlak op met een 3M Scotch-Brite Schuurrol Rood - Very Fijn of een vergelijkbare variant. De hardtop heeft een lichte structuur. Afhankelijk van of je die wilt behouden, moet je meer of minder schuren. Ik wil de structuur behouden, dus opruwen in plaats van schuren is voldoende. Daarna moet je het oppervlak heel goed ontvetten. En daarna nóg een keer ontvetten. Had ik al gezegd dat je moest ontvetten? Daarna breng je, in de gewenste kleur, enkele lagen verf aan met een roller of spuitpistool (als je over de juiste gereedschappen beschikt). Ik gebruik mijn TJ regelmatig in het terrein, dus voor mij is de kwaliteit met een roller voldoende. Hieronder enkele internetvoorbeelden van het werk en het resultaat met een spuitpistool. Eind resultaat Dit is een voorbeeld van iemand die het met een roller gedaan heeft en een kwast heeft gebruikt voor de krappe hoekjes. Sommige hebben 'bumper' verf gebruikt, speciaal voor kunststof componenten, anderen hebben verf van het merk rust-oleum gebruikt. Rust-oleum is grondverf en lak in 1. Edited January 29 by Cannonball Grammatica Quote
Recommended Posts