rookie2 Posted November 23, 2024 Report Posted November 23, 2024 hallo forummers, gisteren weer tegen een ander probleem aangelopen (blijft een auto van 38 jaar oud........altijd wat !!) Ik had gisteren een aanhanger door het natte gras willen slepen, maar helaas begonnen de achterwielen al gelijk te slippen en stond ik al gauw vast. De 4x4 ingeschakeld maar dat hielp\deed dus niets. (gelukkig stond ik achter mijn huis dus niemand zag dat ik vast stond met een 4x4 auto 😁) uiteindelijk de aanhanger af moeten koppelen en heel voorzichtig met een paar rijplaten en in de 4 low stand toch losgekomen. Nou heb ik het forum al eens doorgespit om erachter te komen wat het probleem kan zijn, want er zit niet voor niets 4 wielaandrijving op, en moet dus wel weer werken. Klopt het dat de 4x4 wordt ingeschakeld middels een soort van vacuumslang ?. Ik denk niet dat het aan het differetieel ligt want ik heb nooit geen gekraak gehoord of andere vreemde geluiden. Het controlelampje op het dashboard doet het ook niet, maar het inschakelen van de 4x4 gebeurt toch puur mechanisch neem ik aan. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen, en zo ja is dit een dure reparatie of is dit evt ook zelf te rerpareren ? alvast bedankt, Quote
Ab Posted November 26, 2024 Report Posted November 26, 2024 Vooras is voorzien van een zogenaamde "vacuüm disconnect". Deze wordt geschakeld door een klepje op de tussenbak. Het kan heel goed dat door een los slangetje o.i.d. niet werkt. Probeer even een FSM van jou bouwjaar te vinden, daar staat precies beschreven hoe het behoort te werken. Quote
rookie2 Posted November 30, 2024 Author Report Posted November 30, 2024 oké Ab, bedankt, wat bedoel je precies met de afkorting FSM ? Dan weet ik waar ik naar moet zoeken op het internet. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.