Kbtjuh Posted October 28 Report Share Posted October 28 Hallo allemaal, Ik heb een Jeep Compass 1.4 MultiAir 103 kW (140 PK) uit 2018. Kan iemand me vertellen wat dit zoemende geluid is? Als ik 80 km/u rijd en de auto in neutraal zet, blijft het geluid hetzelfde. Je hoort ook geen verandering in het geluid tijdens het schakelen. Alvast bedankt, Koen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ab Posted October 28 Report Share Posted October 28 Welkom Koen, Lastig zo van een filmpje een goede diagnose stellen. Kan vanalles zijn, zo aan je verhaal te horen iets in de aandrijflijn. Banden, wiellagers, remmen, assen, aandrijfassen, homokineet / kruisjes, tussenbak of versnellingsbak. Wellicht een lager o.i.d. Is het ook hoorbaar als je rustig rijdt met iemand die ernaast loopt en luistert? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kbtjuh Posted October 28 Author Report Share Posted October 28 @AbBedankt! Het is het begint bij 25 km/h, ja klopt dan hoor je het geluid ook. Ik dacht misschien dat, omdat je tijdens het rijden geen andere toon hoort bij het schakelen en ook niets anders hoort wanneer hij in de vrij staat, het misschien niet aan de versnellingsbak ligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts