rookie2 Posted November 4, 2023 Report Posted November 4, 2023 hallo, kan iemand mij vertellen hoe ik de ruitenwisser armen op mijn 1986 cherokee moet demonteren ? (en het ventilatierooster) Vandaag hebben de ruitenwissers het opgegeven, en gezien het feit dat de zekering nog in prima staat is ga ik er vanuit dat de motor het heeft begeven. dus ik wil deze demonteren en even doormeten\vervangen. alvast bedankt, Quote
Richard_Jeep Posted November 4, 2023 Report Posted November 4, 2023 Bij mijn Cherokee uit '99 zitten de wissers op een geribbelde as gedrukt - net zoals draaiknoppen op een versterker uit de jaren '80. Je moet dus wel een beetje kracht zetten om ze eraf te krijgen. Of dit bij jouw bouwjaar ook zo is? Groeten, Richard Quote
rookie2 Posted November 4, 2023 Author Report Posted November 4, 2023 oké bedankt voor je reactie, dus de armen zitten niet vast\geborgd met een moer , maar zijn er "simpelweg" op gedrukt ? wat je al schrijft, op een geribbelde as anders zou er al gauw speling op komen en worden de armen niet omhoog gedrukt. Ik zal eens proberen of ik ze er (met beleid) er af kan trekken. misschien verstandig om ze eerst goed in te spuiten met kruipolie. mvg, rookie2 Quote
Richard_Jeep Posted November 5, 2023 Report Posted November 5, 2023 (edited) Ik weet niet of dit bij jou ook zo is maar er zit ook een mogelijkheid op om de ruitenwisser van het raam af te houden tijdens het wassen. Je moet hiertoe de ruitenwisser 30 cm van het raam af tillen en bij de as van de ruitenwisser een clip omhoog schuiven zodat de wisser blijft hangen. Misschien dat de ruitenwisser er in deze reinigingsstand makkelijker af gaat. Groeten, Edited November 5, 2023 by Richard_Jeep Quote
rookie2 Posted November 5, 2023 Author Report Posted November 5, 2023 nee zit er niet op. ik had nog wel een andere vraag, als iemand weet welke zekering voor de ruitenwissers is ? ( zie foto ). ik vermoed echter dat het probleem in de schakelaar zit want de sproeier doet het ook niet Quote
Ab Posted November 5, 2023 Report Posted November 5, 2023 Ruitenwisser armpjes kunnen erg vast zitten, er zijn speciale trekkers om ze te verwijderen. Quote
Recommended Posts