muis Posted February 26, 2020 Report Share Posted February 26, 2020 Aangezien er olie sporen aan de binnenzijde van het achterwiel van mijn Grand Wagoneer (1985) waren ging ik er vanuit dat de remcylinder kapot was. Na de remtrommel verwijderd te hebben blijkt de lekkage lager te zitten. Het lekt uit de 'achteras'. Waarschijnlijk moet de kering vervangen worden. Mijn vraag is, is dit zelf te doen? Heb je hiervoor speciaal gereedschap nodig? Ik heb in Hayes gekeken en daar staat dat je de achteras er uit moet trekken en dan kun je de kering, lager en nog een ring vervangen. Dit lijkt heel gemakkelijk, is dat ook zo? Is het raadzaam om ook gelijk het lager te vervangen? ik hoop dat iemand mij advies kan geven. groeten, Muis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
REAL STRANGLER Posted February 26, 2020 Report Share Posted February 26, 2020 Ja, dat kun je zelf wel doen. Bij een goede leverancier een lagerset bestellen, de zaak goed ontvetten en schoon maken en dan de as er uit halen. De opsluitring kan je makkelijkst een gaatje in boren en dan met een beitel splijten. Voor het monteren van de nieuwe is een stuk steigerpijp handig. Succes, Siert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
muis Posted February 26, 2020 Author Report Share Posted February 26, 2020 Super! Dank! Het lager en de ring krijg je er ook makkelijk uit? Het is wel raadzaam om die gelijk ook te vervangen? Groeten, muis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
REAL STRANGLER Posted February 26, 2020 Report Share Posted February 26, 2020 Je zult wel moeten. Zitten ook in de lagerset. De ring krijg je er niet makkelijk heel af, is een perspassing. Succes, Siert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Green bear Posted February 26, 2020 Report Share Posted February 26, 2020 Indien mogelijk zou je de nieuwe krimpring kunnen verwarmen tot 85 graden voor montage, zelf gebruik ik een oude elektrische kookplaat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
muis Posted March 1, 2020 Author Report Share Posted March 1, 2020 Dank voor jullie adviezen. Het klinkt toch niet heel makkelijk. Zit het lager ook vast? Kom je er makkelijk bij. Ik ga eerst maar onderdelen bestellen. Moet de olie in cardan eigenlijk afgetapt worden? Fijne zondag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ab Posted March 1, 2020 Report Share Posted March 1, 2020 Blader eens door onderstaand album voor een idee van de werkzaamheden. Het is weleens waar een ander type as, maar de werkzaamheden zijn vergelijkbaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts