thezeeuw Posted October 1, 2014 Report Posted October 1, 2014 Kreeg net bericht ...recall N46... 'geringe kans op lekkage uit de brandstoftank tijdens ee achterwaartse aanrijding bij lage snelheid.branstoflekkage in de aanwezigheid van een ontstekingsbron kan resulteren in brand etc etcIndien nodig wordt er een extra verrstevigingsbalk aangebracht.' WWW leert dat in amerika het opgelost wordt/werd met installatie van een gratis hitch. Trekhaak? :-) Quote
Raven Posted October 1, 2014 Report Posted October 1, 2014 Denk dat de kans op een gratis trekhaak verwaarloosbaar is: http://www.jeepforum.nl/topic/28391-terugroepactie/ Quote
Masis Posted October 1, 2014 Report Posted October 1, 2014 Yep, kwam hier vandaag ook binnen. Gaat om dezelfde recall als voor de GC ZJ 2 weken terug: http://www.jeepforum.nl/topic/28391-terugroepactie/Amerikanen krijgen een trekhaak. Wij niet, wij krijgen alleen een verstevigingsbalk. Quote
thezeeuw Posted October 1, 2014 Author Report Posted October 1, 2014 :-( kan een trekhaak goed gebruiken ...maarrrr.... gaat een evt N46-steunbalk dan niet een toekomstige trekhaak in de weg zitten? Quote
Masis Posted October 1, 2014 Report Posted October 1, 2014 (edited) Ronmel: Goed merk he, je klanten naar 17 jaar niet vergeten,en we controleren je auto met of zonder trekhaak heb je een haak dan controleren wij de ruimte tussen je trekhaak en brandstoftank is dit te weinig krijg je een extra plaat tussen de haak en tank Dus mocht dat zo zijn, schroef je die balk er zo weer uit lijkt me. Edited October 1, 2014 by Masis Quote
ronmel Posted October 1, 2014 Report Posted October 1, 2014 Nog niet gehad dat de ruimte te klein was tussen de trekhaak en tank. Heb je geen trekhaak dan krijg je een soort trekhaakbalk gemonteerd zonder de kogel aansluiting Quote
thezeeuw Posted October 2, 2014 Author Report Posted October 2, 2014 ok, tx, dus die is er tzt gewoon weer onderuit te schroeven en te vervangen door een trekhaak...mooi...nu nog een dielert vinden... Quote
dutcharmor Posted October 2, 2014 Report Posted October 2, 2014 ik heb net ook even gebeld met de dealer om te kijken of mijn KJ ook onder de recalls viel. bleek dat dat inderdaad zo was. echter melde hij dat ze alleen kijken of de balk aan de achterzijde bijna is doorgeroest. zo niet doen ze niets. en hij vertelde dat hij nog nooit had meegemaakt dat er roest op zat. dus al met al vermoed ik dat het 5 minute kijken word en dan weer huiswaards Quote
Masis Posted October 2, 2014 Report Posted October 2, 2014 ik heb net ook even gebeld met de dealer om te kijken of mijn KJ ook onder de recalls viel.bleek dat dat inderdaad zo was. echter melde hij dat ze alleen kijken of de balk aan de achterzijde bijna is doorgeroest. zo niet doen ze niets. en hij vertelde dat hij nog nooit had meegemaakt dat er roest op zat. dus al met al vermoed ik dat het 5 minute kijken word en dan weer huiswaards Andere dealer bellen. Is de eerste keer dat ik iets over roest lees. Fout zit 'm niet in roest, maar gewoon in het feit dat het huidige ontwerp niet goed is en daarom gevaarlijk zou kunnen zijn bij een aanrijding. Dat is de reden dat er, indien mogelijk (ruimte), altijd een verstevigingsbalk/trekhaak gemonteerd wordt. Quote
dutcharmor Posted October 2, 2014 Report Posted October 2, 2014 ja dat dacht ik ook zo te lezen inderdaad. volgens deze dealer was het meer een geval van langs komen even snel zoeken naar een doorgeroeste balk die er toc niet is en dan kunnen ze de recall eruit halen Quote
thezeeuw Posted October 3, 2014 Author Report Posted October 3, 2014 ...dealers...breek me de bek niet open... :-( Quote
thezeeuw Posted January 28, 2015 Author Report Posted January 28, 2015 hoeveel balken zijn er inmiddels geplaatst? ik ben in ieder geval nog (steeds) niet geweest... Quote
JeepMonteur Posted February 15, 2015 Report Posted February 15, 2015 (edited) Om je vraag te beantwoorden, ik heb ze nog niet gemonteerd. Maar de bosal en thule haken zijn eigenlijk altijd afkeur qua spelingstolerantie Edited February 15, 2015 by JeepMonteur Quote
Deadeye Posted August 24, 2015 Report Posted August 24, 2015 (edited) Ik heb de brief ook gehad, dichtsbijzijnde dealer zei dat ie trekhaken binnen kreeg. Nu heb ik al een trekhaak, ben benieuwd wat er gaat gebeuren als die niet blijkt te voldoen... Ik zie het wel, afspraak staan. Als de oplossing me niet bevalt, dan maar niet Edited August 24, 2015 by Deadeye Quote
wimvan hezik Posted August 24, 2015 Report Posted August 24, 2015 Vandaag ook de brief gehad. Bij mij zit er ook een trekhaak onder , maar ga dit deze week wel navragen. Ben ook benieuwd wat ze gaan doen ? Ik laat het nog wel even weten . Quote
thezeeuw Posted August 25, 2015 Author Report Posted August 25, 2015 van de week de herinnering gekregen. nog steeds niet gedaan. @deadeye welke dealer was dat, en weet je toevallig wat voor trekhaken? ik wil nog steeds eigenlijk een trekhaak, maar dan zon hitch-ding (heet dat geloof ik), zo'n vierkante buis waar je zelf het benodigde eindstuk (verwisselbaar) kan bevestigen. Quote
michaelmiata89 Posted August 27, 2015 Report Posted August 27, 2015 (edited) vandaag bij G.I.V.A Den Haag geweest ivm de recall. Ze gaan de oude trekhaak demonteren en een nieuwe trekhaak monteren Edited August 27, 2015 by michaelmiata89 Quote
Deadeye Posted August 27, 2015 Report Posted August 27, 2015 van de week de herinnering gekregen. nog steeds niet gedaan. @deadeye welke dealer was dat, en weet je toevallig wat voor trekhaken? ik wil nog steeds eigenlijk een trekhaak, maar dan zon hitch-ding (heet dat geloof ik), zo'n vierkante buis waar je zelf het benodigde eindstuk (verwisselbaar) kan bevestigen. Geen idee, dealert in Zwolle. vandaag bij G.I.V.A Den Haag geweest ivm de recall. Ze gaan de oude trekhaak demonteren en een nieuwe trekhaak monteren Ben benieuwd, vaste trekhaak of afneembaar? Quote
Masis Posted August 27, 2015 Report Posted August 27, 2015 vandaag bij G.I.V.A Den Haag geweest ivm de recall. Ze gaan de oude trekhaak demonteren en een nieuwe trekhaak monteren Was dat een aftermarket trekhaak? Hebben ze dat van tevoren al gezegd, zonder hem te zien? Beide Jeeps moeten hier ook nog weg. In de US geven ze je nu $100,- als je hem wegbrengt, heb je en een gratis trekhaak en $100,- voor je tijd Quote
thezeeuw Posted August 27, 2015 Author Report Posted August 27, 2015 heb zo'n gevoel dat dat in NL niet gaat gebeuren... Beide Jeeps moeten hier ook nog weg. In de US geven ze je nu $100,- als je hem wegbrengt, heb je en een gratis trekhaak en $100,- voor je tijd Quote
PauluZ Posted August 31, 2015 Report Posted August 31, 2015 mijne gaat volgende week maandag , de muts bij de dealer probeerde mijn vrouw nog te vertellen dat bij een vervangende auto kosten gerekend worden met de nadruk op probeerde Quote
PauluZ Posted September 7, 2015 Report Posted September 7, 2015 (edited) Net geen trekhaak maar ook geen lullig stripje Edited September 7, 2015 by PauluZ Quote
Masis Posted September 7, 2015 Report Posted September 7, 2015 Hmm, best lelijk eigenlijk. Dat haakje ziet er ook niet echt stevig uit voor offroad gebruik. Nee, ze hadden beter overal trekhaken onder kunnen bouwen, had qua kosten weinig verschil gemaakt. Hadden ze hier en daar ook nog een bedradingsset erbij verkocht, en hadden ze er nog wat aan verdiend. Ik vroeg vorige week aan GIVA of ze een goed aanbod konden doen om een trekhaak ipv een balk te monteren, hij zou me nog terug bellen maar heb er niks meer van gehoord.Alle KJ's en ZJ's moeten terug naar de dealer, of er nou wel of geen trekhaak onder zit. Zit er geen haak onder, bouwen ze er een balk onder. Zit er wel een haak onder, Mopar of aftermarket, dan meten ze de afstand tussen de haak en de tank. Als deze onvoldoende is, dan wordt de haak vervangen door een nieuwe generatie Mopar haak, wat natuurlijk voldoet aan het trekgewicht. Quote
PauluZ Posted September 7, 2015 Report Posted September 7, 2015 Lelijk ? dat valt wel mee, zeker jammer dat er geen reciever aan zit Het oog vertrouw ik ook niet zo maar de balk zelf zit goed vast , Ik zie wel opties om er goede bevestigingspunten aan te maken Quote
michaelmiata89 Posted September 9, 2015 Report Posted September 9, 2015 Vandaag heeft Giva Den Haag mijn trekhaak vervangen. Het is er een met een afneembare kogel geworden welke volgens zeggen aan de juiste specs voldoet qua trekgewicht etc. Foto volgt. Quote
Recommended Posts