wag86 Posted August 12, 2014 Report Posted August 12, 2014 Techneuten en mede GW ers., Mijn air injection pijpie aan de bestuurderskant lekte, toch maar een andere besteld (heb geen idee hoe of wat er allemaal af kan, dat had ik ook kunnen doen, ik lees op dit forum wel vaak dat het weinig/niets doet). Jullie raden het al; de eerste bout ging goed, maar de tweede niet ondanks "inweken" en voorzichtigheid... Weet nu niet goed wat te doen maar het uitlaatspruitstuk moet er vrijwel zeker af grrrr. Ik kan 'm naar de garage brengen of toch maar alles eraf.Ruimt lekker op maar dit heb ook nog never gedaan natuurlijk. Wat te doen maar vooral: is er iemand in de buurt van Leidsche Rijn die ervaring heeft en hulp wil/kan bieden in deze vakantietijd.. ? (bier staat koud..) gr. Olav Quote
Ab Posted August 12, 2014 Report Posted August 12, 2014 Steekt er nog een stukje draadeind uit? Soms kan je daar net nog een griptang opzetten en het stuk eruit draaien. Anders een gaatje in het afgebroken stuk boren en m.b.v. een "linkse tap" deze eruit draaien. Quote
wag86 Posted August 14, 2014 Author Report Posted August 14, 2014 Dank Ab, ik heb zo'n set besteld , wel van Hazet natuurlijk. . Ben ook nog op zoek geweest naar linksdraaiende tappen, zijn vindbaar( moeizaam) maar dan nog een passende linksdraaiende bout da's nog lastiger, dit lijkt me een nog mooiere oplossing maar wellicht dat deze set het gaat doen. Er steekt nog wel wat uit dus met een griptang ga ik het zeker nog proberen. Quote
just-a-jeeper Posted August 14, 2014 Report Posted August 14, 2014 Dank Ab, ik heb zo'n set besteld , wel van Hazet natuurlijk. . Ben ook nog op zoek geweest naar linksdraaiende tappen, zijn vindbaar( moeizaam) maar dan nog een passende linksdraaiende bout da's nog lastiger, dit lijkt me een nog mooiere oplossing maar wellicht dat deze set het gaat doen. Er steekt nog wel wat uit dus met een griptang ga ik het zeker nog proberen. die linksdraaiende tap heb je nodig om een afgebroken bout er uit de draaien, je boort er een gat in en zet de tap er op en draait m links om vast in de afgebroken bout, doordat de bout rechtse draad heeft gaat hij er met links draaien uit. je moet er nderhand gewoon weer een bout met rechtse draar in draaien. Quote
Ab Posted August 14, 2014 Report Posted August 14, 2014 Haha..... ik snapte het ook al niet..... Zo moet je deze tapjes gebruiken: Quote
wag86 Posted August 15, 2014 Author Report Posted August 15, 2014 Toch nog maar even ter verduidelijking: ik snap helemaal wat deze setjes doen (ze vreten zich eigenlijk in het gat) maar een linksdraaiende snijset zou zelfs een fraaiere oplossing zijn , dan een linksdraaiende bout erin zodat er weer zeskant grip is de "uitdraaiende" kant op. Jaja hier is over nagedacht. Quote
JeePee Posted August 16, 2014 Report Posted August 16, 2014 Toch nog maar even ter verduidelijking: ik snap helemaal wat deze setjes doen (ze vreten zich eigenlijk in het gat) maar een linksdraaiende snijset zou zelfs een fraaiere oplossing zijn , dan een linksdraaiende bout erin zodat er weer zeskant grip is de "uitdraaiende" kant op. Jaja hier is over nagedacht. Je nieuwe schroefdraad moet dan wel groter of kleiner worden als de oude, anders heb je geen materiaal om te snijden. Dan kun je dus net zo goed een nieuwe rechtse draad tappen...nog even nadenken? Quote
mike m Posted August 16, 2014 Report Posted August 16, 2014 als er nog een stukje uitsteekt las ik er vaak een moer op doordat het draadeind dan heet word en weer afkoelt krijg je ze meestal wel los. breekhij wederom kan je altijd nog een linkse tap proberen. groet mike Quote
Marco Fennema Posted August 19, 2014 Report Posted August 19, 2014 Weer een tijdje geleden. Maar meen dat oplossing simpel is. Je hebt er al een bout uit. Die bout, heeft die niet een gat in de draad ? Het lucht injectie setje klemt met deze bouten op je uitlaatspruitstuk. De lucht uit dit spruitstuk komt via deze speciale bouten in het pijpje dat uiteindelijk terecht komt bij je katalysator. Al de bouten waarmee dit injectorsetje op je uitlaatspruitstuk zit kan je er uitdraaien. Besteed geen tijd aan losweken. Draai tot ie loskomt of afbreekt. Slijp de restanten van de afgebroken bouten vlak. Draai er een bout in, als je een bout pakt die bv net pakt draai je die erin. Of las het geboorde gat dicht, zelf draaide ik een bout erin en laste deze rondon vast zodat hij lekdicht zit. Nu ben je bijna klaar. Je kan de luchtpomp verwijderen en alle buizen van je airinjectie. Tzt kan je je katalysator als die er zit verwijderen, mogelijk dat die wat vies is. Het airinjectie verwarmde je kat voor zodat de kat snel zijn werk deed. Quote
wag86 Posted August 20, 2014 Author Report Posted August 20, 2014 Klopt helemaal Marco maar ja ik wil het mooi doen...als dat niet lukt gaat er inderdaad een bout in ( ik probeer dan eerst weer schroefdraad te tappen (nee, ik heb geen lasapparaat). Maar wel dank voor je reactie. Quote
wag86 Posted November 13, 2014 Author Report Posted November 13, 2014 Er is dus een bout ingegaan, nadat ik er eerst schroefdraad in heb kunnen tappen.(Zo'n rechtsdraaiende tapset overigens, ook al is ie van Hazet, is niet opgewassen/geschikt voor dit soort vastzitten...) Best wel een geduld klus , zo met alles nog op z'n plek onder de motorkap. Vooralsnog weer een collectortube gemonteerd en alles weer aangesloten. Werkt weer en is (nog) stiller, O.k. een uitgang is nu dicht.. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.