Petrus Posted February 6, 2022 Author Report Share Posted February 6, 2022 Geen idee, wel iets met genoeg zinc er in. Moet even aan de garage vragen wat hij gebruikt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daytoba Posted February 6, 2022 Report Share Posted February 6, 2022 Ik weet niet hoor. Misschien is het een punt en dan is het meteen ook wel erg belangrijk. Aan de andere kant, in de VS hebben ze het zo'n beetje altijd over dikke pk's en bijbehorende heftige nokkenassen, het zou toch ook best kunnen dat het voor ons helemaal niet relevant is. Baat het niet dan schaadt het niet is hier misschien het beste inzicht. Voor mij wel lastig want ik tap liefst zoveel mogelijk uit hetzelfde vaatje en heb hier twee 60L vaten staan waar de Jeep ook uit drinkt.... Ik zag gisteren nog een mooi voorbeeld op YouT waar men een dikke oude Cadillacmotor op de bank heeft staan en er dan bij 2500 toeren of zo in één klap een sloot nitro bijgooien! Die motor proest er van schrik met een klap 700Nm uit, maar daar is wat zink hier en daar misschien wel op zijn plaats ja. Geen idee of jullie zoiets ook leuk vinden maar ik zoek m even terug. Wow, dat is een mooi effect.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petrus Posted February 7, 2022 Author Report Share Posted February 7, 2022 Ik ben er een tijd terug veel mee bezig geweest. Google maar eens rond over dit onderwerp, veel te vinden waarom het in oudere motoren wel verstandig is om een hoger zink aandeel te hebben in de olie. Er zijn additieves om toe te voegen dus je kan gewoon de olie gebruiken die je nu hebt. 😀 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daytoba Posted February 11, 2022 Report Share Posted February 11, 2022 Ga ik doen Petrus, voor als de nieuwe motor er is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petrus Posted February 14, 2022 Author Report Share Posted February 14, 2022 Handige site, oljeep.com. En speciaal voor 79 FSJ's: https://oljeep.com/edge_79_SE_tsm.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daytoba Posted February 25, 2022 Report Share Posted February 25, 2022 Bedankt voor de tip. Mijn oog viel meteen op de winches, staat al lang op het verlanglijstje maar blijft door de andere sores steeds liggen. Ik maakte al eens een start met een ontwerpje. Misschien leuk, eens kijken of ik die er hier onder krijg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daytoba Posted February 25, 2022 Report Share Posted February 25, 2022 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daytoba Posted February 25, 2022 Report Share Posted February 25, 2022 Zou nog wel wat dieper de auto in mogen nu ik m zo weer eens terug zie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts