Jump to content

Recommended Posts

Posted

hallo,

 

ik vroeg me af als ik met men wrangler yj van 1994 mag inschakelen al rijden van 2wd naar 4wd?

 

gisteren tijdens het offroaden deed ik hem per ongeluk (van gewente met vorige jeeps) hem aan een 30-40peruur

van 2wd naar 4wd tot mijn verbazing kraakte er niets ging gewoon soepel over naar 4wd zonder iets te voelen of horen dus.

 

ik had altijd gedacht dat dit niet kon bij men wrangler normaal kan dat toch enkel bij de cherokee of is dit toch zo?

 

mvg

 

Posted
is een 4.0ho

Ik doe het ook wel al rijdende voort. Alleen graag wel rechtuit, niet in een bocht.

Doorschakelen naar 4laag, daarvoor zet ik 'm wel even stil.

Posted
Ik doe het ook wel al rijdende voort. Alleen graag wel rechtuit, niet in een bocht.

Doorschakelen naar 4laag, daarvoor zet ik 'm wel even stil.

 

 

ja? en tot welke snelheid doe je dit dan? ik heb altijd geweten dat dit bij de wrangler niet mocht raar...

 

nog mensen?

Posted

Naar 4 hoog is geen probleem met die snelheid naar mijn weten en volgens mij kun je zelfs nog ietsje sneller.

Als ik naar 4 laag ga doe ik dat ook vanuit stilstand.

Posted

Van 2H naar 4H wordt bij een Wrangler JK geadviseerd dit niet boven de 80km per uur te doen.

Maar volgens mij is de techniek hetzelfde bij een YJ als bij een JK.

 

Van 4H naar 4L moet hij volgens mij in zijn Neutraal staan, met een maximum van 5km per uur.

Gaat het makkelijkste als hij iets rolt, bij stilstand gaat dit soms erg zwaar. (bij mij dan)

Dit wordt ook 'geadviseerd' in de handleiding om dit niet in stilstand te doen en in N.

 

Maar pas wel op met 4wd op de weg, als hij teveel grip heeft kan dit veel schade opleveren.

En dit wordt dan een redelijk duur geintje.

Ik zet hem, ook met sneeuw, op de weg nooit op 4x4. (maar ja, dat ben ik)

Want bij een Wrangler zijn de aandrijf-assen in 4wd vast gekoppeld, in de tussenbak zonder diff. of slipkoppeling. (of hoe dit ook heet)

Ook in 4H. Vooral in bochten heb je verhoogde kans op schade.

 

Maar veel plezier in de sneeuw, hier legt zat.

 

Groet Roo B)      

Posted

met een wrangler yj zonder lockers

kun je gewoon in de 4x4 hoog rijden

zonder schade op te lopen in de

sneeuw of dat er ook een snelheids

limiet aan verbonden zit dat weet ik

ook niet

Posted

hoop dat het hier niet om parttime 4x4 gaat (t-case locked)

adviseren dat je daar veilig harder dan 50 mee kunt rijden op gladden ondergrond is wel erg onverantwoord!

parttime is voor grip niet voor controle......

Posted (edited)

Gaat er ook niet of het veilig is maar wel dat het kan. :P

 

 

Ben trouwens benieuwd hoe offroad racers dit doen..... grip en controle. :)

Edited by Sinjo
Posted (edited)
Gaat er ook niet of het veilig is maar wel dat het kan. :P

 

 

Ben trouwens benieuwd hoe offroad racers dit doen..... grip en controle. :)

zo ongeveer?

 

Edited by ruudvd
Posted

Oei Wat een frustratie, Ruud. :lol:  Is er iets niet goed met m'n forum naam?

Maar jij als alwetende mag best wel uitleggen waarom een 4x4 kapot gaat op de verharde weg. Leef je uit. :lol: Ik ben benieuwd? Leg me dan meteen uit waarom dit bij Offroad racing wel goed gaat? 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...