janzee Posted November 26, 2011 Report Posted November 26, 2011 Hallo, vorige week een onregelmatig lopende motor in mijn YJ 1993. Tevens bleef 4x4 lampje branden. Omdat we een trip in Polen geboekt hadden met 4WD travel MOEST het in orde komen...... Ter plaatse het vacuum systeem (vorkje) uit de vooras gehaald en er verkeerd om in gezet zodat de vooras in ieder geval geblokkeerd was en ik dus volledig 4x4 had. Tevens de vacuum leidingjes afgeplakt met ducktape, zo ook het membraam. Gevolg was ook dat de motor de hele week super gelopen heeft. (Jeeped nog bedankt voor de tel. helpdesk!!) Vandaag alles los gehaald, schoongemaakt en nagekeken. 1 vd 2 leidingjes aan het membraan blijft lucht zuigen, waardoor bij inschakelen en bij uitschakelen van 4WD de vooras vast blijft staan. De vrijloopfunctie werkt dus niet meer. Het lijkt wel of de druk niet vd leiding af gaat, hij blijft zuigen....... Lampje 4WD blijft ook branden. Kunnen jullie mij verder helpen? Hoe gaat de druk vh vacuum er af, als je van 4WD naar 2WD schakelt? De leidingjes zijn allemaal netjes, de aansluitingen zijn allemaal netjes en luchtdicht. Jan Quote
Moto Posted November 26, 2011 Report Posted November 26, 2011 Hallo, vorige week een onregelmatig lopende motor in mijn YJ 1993. Tevens bleef 4x4 lampje branden. Omdat we een trip in Polen geboekt hadden met 4WD travel MOEST het in orde komen...... Ter plaatse het vacuum systeem (vorkje) uit de vooras gehaald en er verkeerd om in gezet zodat de vooras in ieder geval geblokkeerd was en ik dus volledig 4x4 had. Tevens de vacuum leidingjes afgeplakt met ducktape, zo ook het membraam. Gevolg was ook dat de motor de hele week super gelopen heeft. (Jeeped nog bedankt voor de tel. helpdesk!!) Vandaag alles los gehaald, schoongemaakt en nagekeken. 1 vd 2 leidingjes aan het membraan blijft lucht zuigen, waardoor bij inschakelen en bij uitschakelen van 4WD de vooras vast blijft staan. De vrijloopfunctie werkt dus niet meer. Het lijkt wel of de druk niet vd leiding af gaat, hij blijft zuigen....... Lampje 4WD blijft ook branden. Kunnen jullie mij verder helpen? Hoe gaat de druk vh vacuum er af, als je van 4WD naar 2WD schakelt? De leidingjes zijn allemaal netjes, de aansluitingen zijn allemaal netjes en luchtdicht. Jan Jan, Heb je ook al gekeken hoe e.e.a eruit ziet bij je schakelhandel 2WD/4WD Daar wordt volgens mij ook de 2WD/4WD vacuum geschakeld naar de vooras. Heb je deze al gezien: Ik kom morgen wel even langs fietsen om te kijken of je bezig bent. Kees Quote
janzee Posted November 27, 2011 Author Report Posted November 27, 2011 Gezellig, ik ben bezig........ Inderdaad deze ook al gezien, maar ik verdenk de switch die in de tussenbak zit, maar die durf ik er niet zo uit te draaien??? Quote
janzee Posted November 30, 2011 Author Report Posted November 30, 2011 Inmiddels de boosdoener gevonden. Op de tussenbak zit een "vacuum switch". Na demonteren bleek de kogel, die ingedrukt wordt zodra je 4WD inschakelt, vast te zitten. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.