Jump to content

Recommended Posts

• 2 years later...
Posted

Ik ben op zoek naar een gebruikte Patriot. Mijn voorkeur gaat naar het model vanaf 2009 met het vernieuwde interieur. :D

Nu worden op dit moment via de diverse websites zoals gaspedaal.nl en zomoto.nl diverse uitvoeringen aangeboden. Wie kan mij het verschil vertellen tussen een Patriot Limited en een Patriot Limited Liberty

Het enige verschil wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is de naam op de achterbumper. :wacko: Wie weet meer?

• 4 years later...
Posted

Beste(n)

Ik overweeg ernstig de aankoop van een nieuwe compass. Het moet sowieso een benzinemotor zijn. Volgens de garage is de 1.4 met 140PK sterk genoeg. Wat is jullie mening hierover? Het is niet de bedoeling om te gaan off-roaden. De auto zal voornamelijk in stadsverkeer en op autosnelwegen gebruikt worden.

Bedankt alvast

Posted
8 uur geleden zei FTA:

Ik overweeg ernstig de aankoop van een nieuwe compass. Het moet sowieso een benzinemotor zijn. Volgens de garage is de 1.4 met 140PK sterk genoeg. Wat is jullie mening hierover? Het is niet de bedoeling om te gaan off-roaden. De auto zal voornamelijk in stadsverkeer en op autosnelwegen gebruikt worden.

Mijn ervaring is louter gebaseerd op een vrij korte proefrit met de compass (bij de lancering in Nederland) en een half jaartje rondrijden met de 1.4 benzine, maar for what it's worth mijn ervaringen. 

Ik vind het een prima auto, rijdt lekker, ziet er zeker gelikt uit. Iets ruimer dan de renegade (al scheelt het qua buitenmaten eigenlijk amper). De auto heeft leuke details en is gewoon een goede moderne auto. De motor vond ik wat dorstig. In m'n renegade reed ie volgens mij rond de 1 op 11 en dat vind ik voor een moderne auto behoorlijk aan de maat. Heeft wel overal genoeg trekkracht en je komt prima mee in het verkeer

Dan nu wat ik minder vond. Ik vind het persoonlijk niet echt een onderscheidende auto. Ik zou 'm van een afstandje zo kunnen verwarren met een hyundai, honda of ford. Ik associeer jeep altijd met eigenzinnig en apart. Dat vond ik in de compass eigenlijk niet terug. 

Posted
14 uur geleden zei FTA:

Beste(n)

Bedankt alvast

Dat is natuurlijk helemaal subjectief. 140pk uit een 1.4'tje op 1500+ kilo zal vast van zijn plek komen maar is geen stoplichtsprinter. Voor de een meer dan voldoende, de ander vindt 350pk uit een V8 Hemi niet genoeg en probeert er 400 uit te persen.

Posted
15 uur geleden zei FTA:

Beste(n)

Bedankt alvast

Heb je al een proefrit met deze Compass gemaakt? 

Vergelijk ook de pk’s per kilo eens met je huidige auto, cijfermatig, en gevoelsmatig als je die proefrit maakt. 

Succes met je keuze!

Posted

Bij Savali (Fiat/Alfa/Jeep dealer) kan je voor 480 euro die 140pk laten tunen naar 170pk. Dat lijkt mij meer dan voldoende.

• 6 years later...
Posted

hallo forummers,

Ik zit na de verkoop van mijn cherokee xj te denken aan de aanschaf van een jeep patriot.

ik zoek een patriot modeljaar 2019 dus het hoekige model want die vind ik het mooiste. Het hoeft geen jonge auto te zijn want ik gebruik de auto toch niet zo vaak. Ik zie het meer als hobby.

Nou is mijn vraag, wat zijn de minpunten van een patriot ? ik heb al eens gekeken op het internet en de draagarmen, en fuseekogels schijnen nogal een zwak punt te zijn. vooral bij auto's met hoge km standen. Nou lijkt mij dat vrij logisch want bij een auto van plusminus 15 jaar oud met een hoge km stand wil er wel eens wat kapot gaan of versleten zijn. Nou hoeft dat geen probleem te zijn als de auto maar is onderhouden (en altijd zijn onderhoudsbeurten heeft gehad)

Ik ben al eens aan het rondkijken, maar zag dat er niet veel patriots worden aangeboden, en de auto's die worden aangeboden hebben over het algemeen veel km gereden.

En ze zijn nog behoorlijk aan de prijs. Een patriot van ongeveer 15 jaar oud kost gemiddeld genomen 6 á 7.000 € en zit er geen onderhoudshistorie bij en heb je garantie tot aan het einde van de straat 😁   (ter vergelijking, een bmw x3 van 15 jaar oud kost 6.500€ en zit er een complete onderhoudshistorie bij en zit de auto vol met alle toeters en bellen wat een nieuwe auto ook heeft)

Heeft iemand een idee wat een patriot ongeveer mag kosten ?  ik weet ze zijn schaars en jeeps schijnen momenteel nogal populair te zijn ( mijn cherokee heb ik verkocht voor 7.500 euro en daar moest nog van alles aan gebeuren)

Ik zoek een patriot met een schakelbak en  uiteraard 4 wielaandrijving ( heeft een patriot overigens ook een lage gearing of is de 4 wielaandrijving permanent ? )

Ik zag een mooie patriot op het internet staan voor 8.500 €  18 jaar oud en met een volledige onderhoudshistorie wel een hoop geld, maar als ik er 5 jaar probleemloos mee kan rijden is het uiteindelijk goedkoper als een auto waar iedere keer wat mee is . een hoop kosten en vooral een hoop ergenis.  wat is jullie mening ?  te duur ? of is dit een redelijke prijs . auto staat bij een dealer dus is sowieso duurder als bij een handelaar .