Ab Posted September 22, 2010 Report Posted September 22, 2010 Kenzo bouwt een 2.5 YJ om naar 4.0, hij gaat na de ombouw naar de RDW, die graag alles wil zien zoals een orginele 4.0. Hoe zit de orginele motorsteun bij een YJ? Gelast toch? Dan zou ik 'm nu ineens niet gaan bouten!
Canaman Posted September 22, 2010 Report Posted September 22, 2010 (edited) Ben zojuist even onder de jeep gedoken, en bij mijn CJ5 zijn de steunen met 4 bouten en moer op het chassis bevestigd. Bij de YJ zijn ze echter gelast, er is ook geen ruimte in de steunen om ze te bouten.......laslip is zo,n 10mm breed........ Edited September 22, 2010 by Canaman typefoutje
Menno Posted September 22, 2010 Report Posted September 22, 2010 waarom lassen motorsteunen ziten toch altijd met bout en moeren vast door chassis denk als je gaat lassen aan het chassis problemen krijgt met kromtreken en zeker bij evt keuren er is veel tekoop bij novac of summit ,enz scoob ik heb zo onderhand alles aan me jeep vastgelast, maar chassis trekt niet zomaar krom hoor! is toch altijd een hele discussie dat lassen, gewoon doen!!! en als je het niet weet of durft, gewoon laten doen
kenzo Posted September 22, 2010 Author Report Posted September 22, 2010 Ja ik laat het ook lassen door F.M. Ik durf het zelf niet omdat het de motorsteunen zijn en omdat hij nog rdw gekeurd moet worden. daarna ga ik denk ik leren zelf te lassen... Bedankt
Pullie Posted September 22, 2010 Report Posted September 22, 2010 waarom worden oliepijpleidingen dan met electrodes gelast merendeel niet (meer) Co2 lassen kan zeker net zo sterk zijn als Electrode of TIG. alleen is de voorbereiding bij Co2 veel belangrijker. vooral met voorverwarmen, laagdikte, lasmateriaal, schoonmaken en parameters instellen. @ FM, Als je interessant wil doen moet je je feiten wel goed hebben. Ik keur dagelijks olie en gas leiding werk en weet dus precies de gebruikte LMB's
F.M Posted September 22, 2010 Report Posted September 22, 2010 heb je ook nog gaten in je body die dicht gelast moeten worden. dat kunnen we ook meteen doen. en als hulpmiddel heb ik een rond of vierkant massief stuk koper nodig van 100mmX100mm daar mee kun je leuke gaten mee dicht lassen
kenzo Posted September 22, 2010 Author Report Posted September 22, 2010 ik heb voor in de spatborden nog 6 gaatjes zitten (diameter van 2 a 3 mm)... heb je daar dat koper voor nodig? Nee, mocht dat niet zo lukken dan probeer ik dat op een andere manier te dichten. Verder heb ik geen gaten meer in de body
Green bear Posted September 22, 2010 Report Posted September 22, 2010 heb je ook nog gaten in je body die dicht gelast moeten worden. dat kunnen we ook meteen doen. en als hulpmiddel heb ik een rond of vierkant massief stuk koper nodig van 100mmX100mm daar mee kun je leuke gaten mee dicht lassen Waar ga je dat koper voor gebruiken als ik vragen mag..............
F.M Posted September 23, 2010 Report Posted September 23, 2010 Waar ga je dat koper voor gebruiken als ik vragen mag.............. stel je hebt een gaatje in je body. dan duw je bijvoorbeeld de koperenblok achter tegen het gaatje aan. vanvoren las je het dicht. want ijzer hecht niet aan koper
Kameel Posted September 23, 2010 Report Posted September 23, 2010 Op de een of andere manier is dit een discussie geworden terwijl er alleen een lasser werd gevraagd. ik neem aan dat dat contact al is gelegd. (het staat natuurlijk iedereen vrij een las-discussie te openen in het daarvoor bedoelde forum )
Pullie Posted September 23, 2010 Report Posted September 23, 2010 stel je hebt een gaatje in je body. dan duw je bijvoorbeeld de koperenblok achter tegen het gaatje aan. vanvoren las je het dicht. want ijzer hecht niet aan koper Ik wordt er moe van FM, Leer je feiten voordat je onzin uit kraamt!! erger nog, elke echte lasser weet dat in je in een las koper moet vermijden als de pest, niet alleen hecht het wel degelijk, ook zorgt kopervervuiling in een las voor extreme scheurvorming!!!
Recommended Posts