Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kenzo bouwt een 2.5 YJ om naar 4.0, hij gaat na de ombouw naar de RDW, die graag alles wil zien zoals een orginele 4.0.

Hoe zit de orginele motorsteun bij een YJ? Gelast toch? Dan zou ik 'm nu ineens niet gaan bouten!

Posted (edited)

Ben zojuist even onder de jeep gedoken, en bij mijn CJ5 zijn de steunen met 4 bouten en moer op het chassis bevestigd.

Bij de YJ zijn ze echter gelast, er is ook geen ruimte in de steunen om ze te bouten.......laslip is zo,n 10mm breed........

Edited by Canaman
typefoutje
Posted
waarom lassen motorsteunen ziten toch altijd met bout en moeren vast door chassis

denk als je gaat lassen aan het chassis problemen krijgt met kromtreken

en zeker bij evt keuren

er is veel tekoop bij novac of summit ,enz

scoob

ik heb zo onderhand alles aan me jeep vastgelast, maar chassis trekt niet zomaar krom hoor!

is toch altijd een hele discussie dat lassen, gewoon doen!!! en als je het niet weet of durft, gewoon laten doen

Posted

Ja ik laat het ook lassen door F.M.

Ik durf het zelf niet omdat het de motorsteunen zijn en omdat hij nog rdw gekeurd moet worden.

daarna ga ik denk ik leren zelf te lassen...

Bedankt

Posted
waarom worden oliepijpleidingen dan met electrodes gelast

merendeel niet (meer) Co2 lassen kan zeker net zo sterk zijn als Electrode of TIG. alleen is de voorbereiding bij Co2 veel belangrijker. vooral met voorverwarmen, laagdikte, lasmateriaal, schoonmaken en parameters instellen.

@ FM,

Als je interessant wil doen moet je je feiten wel goed hebben. Ik keur dagelijks olie en gas leiding werk en weet dus precies de gebruikte LMB's

Posted

heb je ook nog gaten in je body die dicht gelast moeten worden. dat kunnen we ook meteen doen. en als hulpmiddel heb ik een rond of vierkant massief stuk koper nodig van 100mmX100mm daar mee kun je leuke gaten mee dicht lassen

Posted

ik heb voor in de spatborden nog 6 gaatjes zitten (diameter van 2 a 3 mm)... heb je daar dat koper voor nodig? ;)

Nee, mocht dat niet zo lukken dan probeer ik dat op een andere manier te dichten. Verder heb ik geen gaten meer in de body

Posted
heb je ook nog gaten in je body die dicht gelast moeten worden. dat kunnen we ook meteen doen. en als hulpmiddel heb ik een rond of vierkant massief stuk koper nodig van 100mmX100mm daar mee kun je leuke gaten mee dicht lassen

Waar ga je dat koper voor gebruiken als ik vragen mag..............;)

Posted
Waar ga je dat koper voor gebruiken als ik vragen mag..............:D

stel je hebt een gaatje in je body. dan duw je bijvoorbeeld de koperenblok achter tegen het gaatje aan. vanvoren las je het dicht. want ijzer hecht niet aan koper ;)

Posted

Op de een of andere manier is dit een discussie geworden terwijl er alleen een lasser werd gevraagd.

ik neem aan dat dat contact al is gelegd.

(het staat natuurlijk iedereen vrij een las-discussie te openen in het daarvoor bedoelde forum :D )

Posted
stel je hebt een gaatje in je body. dan duw je bijvoorbeeld de koperenblok achter tegen het gaatje aan. vanvoren las je het dicht. want ijzer hecht niet aan koper :)

Ik wordt er moe van FM, Leer je feiten voordat je onzin uit kraamt!!

erger nog, elke echte lasser weet dat in je in een las koper moet vermijden als de pest, niet alleen hecht het wel degelijk, ook zorgt kopervervuiling in een las voor extreme scheurvorming!!!

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...