Jump to content

Recommended Posts

Posted

Sinds 2 weken zijn we in het bezit van onze cherokee.

Wat mij opvalt is dat de besturing nogal vaag is, eigenlijk moet je konstant corrigerend sturen.

Vooral rond het midden is er nogal wat vaagheid.

Ook staat het stuur scheef, met uitlijnen is het ook niet naar tevredenheid opgelost.

Weten jullie of dit "vage" stuurgedrag gewoon is ?

Kan je het stuurwiel gewoon los halen, recht zetten en weer vastzetten ?

De grote moer onder de claxon heb ik al los gehaald, maar daar gaat het stuur niet mee los.

Thanx

Posted

Ik had (heb) hetzelfde, het stuur stond (staat) scheef. Tijdens het rijden moest ik ook steeds corrigiren. Van links naar rechts... en heen en weer. laugh.gif

Mijn rechterstabilisatorstang bleek gebroken te zijn. Tevens bleek mijn linkerachterschokbreker compleet versleten te zijn. Na vervanging van schokbreker werd het stuurgedrag beter. Het stuur staat nog steeds enigzins scheef. sad.gif Dus nu nog de stabilisatorstang.

Uh, ik weet weinig van sleutelen, ik beschrijf dus alleen mijn eigen ervaring...

Posted
Originally posted by leontien@Feb 18 2005, 20:06

Weten jullie of dit "vage" stuurgedrag gewoon is ?

Kan je het stuurwiel gewoon los halen, recht zetten en weer vastzetten ?

De grote moer onder de claxon heb ik al los gehaald, maar daar gaat het stuur niet mee los.

<div align="right">

Voor de meeste startende Jeeprijders voelt de besturing wat vaag aan maar dat went snel. Constant corrigeren is normaal niet nodig, probeer maar eens een stukje met de handen losjes aan het stuur te rijden, je zal merken dat de Jeep gewoon rechtdoor gaat (mits er niet iets anders aan de hand is zoals aanlopende remmen, versleten ophanging/schokbrekers of uitlijning)

Het stuur rechtzetten doe je niet door het stuur eraf te halen, maar door de draglink te verstellen. Dat is de stang die van je stuurhuis naar de wielen gaat. Deze stang is aan beide zijden van schroefdraad voorzien. Door eraan te draaien komt het stuur rechter/schever te staan.

Dit heeft niets met de stabilisatorstang van doen!

Posted

Niet alleen simpel...., er is nog een reden!

Het stuurhuis heeft een middenstand, dat is het punt waarop het stuurhuis is afgesteld en waar hij spelingvrij is. Wanneer het stuurhuis bij rechtuitrijden niet in de middenstand staat zal de auto ook daardoor vaag gaan aanvoelen! Ook daarom mag je het stuur niet verstellen dmv het rechtzetten van het stuurwiel!

Het kan dus heel goed zijn dat als Leontien de draglink afsteld, de auto meteen veel strakker stuurt!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...