ludo Posted January 5, 2005 Report Posted January 5, 2005 Hallo Wie kan mij vertellen hoe ik kan zien of een 4.0 een high output is of een gewone. Groeten
René Posted January 6, 2005 Report Posted January 6, 2005 Bij mijn Cherokee XJ kun je heel makkelijk zien of je een HO hebt omdat je aan het rechter zijkant onder de motorkap een computer hebt zitten. DE non-HO heeft die dus niet. Ik hoop dat deze simpele methode ook op jouw YJ van toepassing is. René
87wrangler Posted January 6, 2005 Report Posted January 6, 2005 Het betreft hier een YJ? Uit '99?? Zonder gekheid: De YJ is gebouwd tussen '87 en '97. Tot 1990/1991 is de auto niet officieel in Nederland verkocht. Tussen 1987 en 1990 werd de auto alleen geleverd met een 2.5 of een 4.2 liter motor. Waarbij de 2.5 voorzien was van een monopoint injectiesysteem (TBI: Throttle Base Injection) De 4.2 had nog een carburateur, de beruchte electronisch "geregelde" Carter BBD 2 barrel met een "pulse air" systeem voor schonere uitlaatgassen. Nadien kwam de 2.5 MPI ( Multi Point Injection) en de 4.0i HO (ook met MPI) in het programma, waarna de oude motoren niet meer leverbaar waren. Tegelijkertijd kwam ook de Cherokee uit met de nieuwe motoren, maar daarin was al wel enige tijd een 4.0i leverbaar: De "non-HO"! In 1995 werd de 4.0i HO iets aangepast, de electronica veranderde iets en verder werden enkele onderdelen wat aangepast. Vervolgens kwam er in 2000 een heel ander ontstekingssysteem op, waarbij de stroomverdeler kon vervallen. Dus: de 4.0 non-HO heeft nooit+ in de Wrangler gelegen! ( Althans niet af-fabriek). Heb je een YJ, dan kan die nooit uit '99 zijn! Vanaf '97 is het de TJ, herkenbaar aan zijn ronde koplampen en schroefveren. Heb je vierkante koplampen en bladveren, dan is het dus een YJ. Overigens staan hier op het Forum ook deiverse postje over het z.g. VIN number, dat nummer kun je decoderen via internet en dan kun je zien welke motor er origineel in de fabriek gemonteerd is! Succes!
ludo Posted January 6, 2005 Author Report Posted January 6, 2005 is een type foutje mijn wrangler is van 91. iedereen bedankt voor de info groeten ludo
87wrangler Posted January 6, 2005 Report Posted January 6, 2005 Duidelijk..... Dan heb je dus een 4.0i HO motor! Gefeliciteerd met je 180 peekaa! Dan kan deze nu wel dicht..
Recommended Posts