Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/20/24 in all areas

  1. Verschil in diameter betekend ook verschil in omtrek, dus per omwenteling legt de ene band meer meters af dan de andere.... En voila, daar is je probleem. Goed dat je het gevonden hebt!
    2 points
  2. Heb het even nagemeten. Maar lijkt te kloppen wat je zegt. Helaas. Dank voor je reactie.
    1 point
  3. Hi Philippe, Misschien kun je met een infrarood thermostaat meten bij de temperatuursensor om uit te sluiten of het aan de sensor/temperatuurmeter ligt of dat het koelwater daadwerkelijk fluctueerd. Heb zelf ook een gates thermostaat en die blijft heel netjes staan 92 of 95 graden. Volgende stap is het vervangen van de koelvloeistof (als je dit nog niet gedaan hebt). Dan blijven eigenlijk alleen nog de waterpomp en de radiator over. Ik ben geen pro maar kan mij voorstellen dat het aan beide kan liggen. Heb zelf deze radiator gekocht voor mijn Cherokee uit 1999 en - tot nog toe - zeer tevreden. https://nl.aliexpress.com/item/1005001773227429.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.87.38d679d2h1izjM&gatewayAdapt=glo2nld Verder heb ik ook de waterpomp vervangen: HEPU P1716
    1 point
  4. Die Dacia is vorige week nog aardig ver gekomen in ijsland. De F-routes heb ik wel links laten liggen, daarvoor wil ik de jeep een keer voor inzetten.
    1 point
  5. Laat je nog even weten of en hoe het gelukt is? Succes!
    1 point
  6. Bij LPG is de elektrode afstand van de bougie belangrijker als bij benzine. Is dus ook een punt van aandacht! Fijn dat je het gevonden hebt. 👍
    1 point
  7. Renegade station verkoop bodys van MDJuan, deze zijn inmiddels redelijk van kwaliteit. Ze zijn er met en zonder logo. Let goed op welk bouwjaar je nodig hebt, daar zit wel het één en ander verschil in. En alles even passen/ monteren voor je gaat spuiten en afmonteren.
    1 point
  8. 1 point
  9. Retrieving codes: Turn the ignition key until the digital odometer displays, repeat three times in succession and then back to "On" (On/Off, On/Off, On/Off, On). At the fourth "On" the odometer will be replaced with codes. If no codes are present then "Done" will appear. https://wjbible.com/faultcodes.html
    1 point
  10. Oh, ik las het net iets anders.....
    1 point
  11. Goed Ab, als ik er niet uitkom weet ik je te vinden...;) De set is besteld. Merci, Math
    1 point
  12. Inmiddels is het mij gisteren gelukt om de KM stand over te programmeren naar een andere tellerbak. Exact zoals in de video. En het werkt echt perfect!!
    1 point
  13. Die video had ik inderdaad vandaag ook gevonden. En heb de nodige spullen al besteld. Moet alleen nog wachten op een ander instrumentenpaneel. Zijn vrij lastig te vinden!
    1 point
  14. In de Bright video....... https://www.youtube.com/watch?v=rc_pYJHMZdk
    1 point
  15. Hoi iedereen, Ik ben Marcel en heb sinds zaterdag een Jeep Cherokee. Ik hoop via deze weg het een en ander te leren over deze auto.
    1 point
  16. Ik heb mn jeep verkocht ik stond voor de keus een elektrische jl of wat anders vond de prijs voor een jl die in de toekomst met de motor keus voor mij niet aantrekkelijk was een porsche 911 turbo cabrio gekocht en zeer blij met de keus dus ieder veel succes gewenst met jullie hobby en na 20 jaar kan er bij mij een slotje op 👍
    1 point
  17. Bram, weet je zeker dat je nu 3.07 hebt? Ik denk het nl niet. Even tanden tellen voor de zekerheid.... Verder, heb je de nodige ervaring en gereedschappen om zelf te re-gearen? Onderschat het niet, als je alleen maar speelt met de Jeep is het misschien niet zo kritisch en kun je een eind komen met een vloeitje, een sigaar en veel Bavaria, maar als je duizenden kilometers wilt rijden met een stille en betrouwbare Jeep moet het wel zorgvuldig gebeuren. Succes, Siert.
    1 point
  18. Als je sensor stekker eruit trek, geeft hij waarschijnlijk een foutcode. Er zal niet direct iets kapot gaan. De sensor zelf is lastig door te meten, je weet namelijk niet welke waarde hij moet zijn. Je kan m met de nieuwe vergelijken, of wellicht geeft een FSM hier meer info over.
    1 point
  19. Ik heb hem bekeken. Maar er mankeerde wel heel veel aan. Voorste aandrijfas zat er niet onder. Diif vooras kon je met de hand draaien en dat klonk niet best. krukaskeerring lekte veel olie lekkage remvloeistof linksachter 2 wielen liepen warm en waren moeilijk te draaien veel vocht binnen in de auto zodat er zelfs schimmelplekken op de hemel en bekleding zat. arirco pomp werkt niet. centralevergrendeling had geen afstandbed. contactslot had andere sleutel. noodstop ging zo traag dat de abs niet eens werkte. Onderkant alles behoorlijk roestig. koelwater was roestig. versnellingsbak olie was bruin. Voor mijn gevoel was er de laatste jaren weinig aan gedaan. Wat was er wel goed? Hij liep motorisch en qua versnelling goed. Wegliging was ook goed. En zag er aan de buitenkant redelijk goed uit. Hij zakte uiteindelijk wel naar 4000 euro , maar in mijn ogen nog teveel. Conclusie: rustig wachten tot er weer 1 te koop komt ,dit is nl de enigste in nederland die te koop staat.
    1 point
  20. Ik had het zelfde probleem, nieuwe zuigers en keerringen gemonteerd en het probleem was verholpen.
    1 point
  21. Na een paar keer remmen word de remklauw warm. Daardoor zet hij uit en loopt de zuiger een beetje aan, waardoor deze lastiger terug gaat. Met weer meer warmte tot en vastlopen tot gevolg. Na afkoelen is hij meestal weer los. Revisie is mogelijk, maar geen garantie voor succes.
    1 point
  22. Hier dan van mij !! Standaard Kever en standaard Jeep
    1 point
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+01:00
×
×
  • Create New...